تابناک: گازرسانی به روستای "کسر آصف" از توابع شهرستان فراهان در استان مرکزی سالانه از مصرف ٢٠٠ هزار لیتر سوخت مایع در این استان جلوگیری می کند.
کد خبر: ۱۱۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 27 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، جواد مهندس مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی به خبرنگار شانا گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اجرای پروژه گازرسانی به این روستا از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی انجام می شود که هزینه تامین کالا و اجرای آن بیش از چهار میلیارد و ٥٩٢ میلیون ریال برآورد شده است.

جواد مهندس افزود: برای گازرسانی به این روستا نیاز به اجرای شش هزار متر شبکه گاز از نوع پلی اتیلن و نصب ١٠٠ عدد علمک گاز است.

وی یادآور شد: بیش از ١٠٠ خانوار ساکن در این روستا در آینده از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد و سالانه با جایگزینی گاز با دیگر سوختها، ٢٠٠ هزار لیتر در مصرف فرآورده های نفتی صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در ادامه به فعالیتهای اجرایی این شرکت در شش ماه امسال اشاره کرد و گفت: در شش ماه امسال بیش از ٢٢٦ کیلومتر شبکه گاز اجرا شده و این مقدار در مجموع، به ٩ هزار و ٣٠٠ کیلومتر رسیده است.

به گفته مهندس، در بازه زمانی یادشده، دو هزار و ٦٨٤ انشعاب نیز نصب شده و هم اکنون مجموع انشعابهای نصب شده در سطح استان به بیش از ٢٧٠ هزار مورد رسیده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ١٠٠ درصد خانورهای شهری استان در قالب ٣١٨ هزار و ٢٨٨ خانوار در ٣٤ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان این که هم اکنون ٩٥ درصد از روستاهای استان مرکزی تحت پوشش شبکه سراسری گاز قرار دارند، ادامه داد: تاکنون به ٨٦٤ روستا گازرسانی شده و ١٠٠ هزار و ٣٣٣ خانوار این بخش از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار