سرپرست منابع طبیعی ایلام:
سرپرست منابع طبیعی ایلام گفت: در دولت سیزدهم اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان در حوزه عملیات آبخیزداری هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ 14 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ یاسم خانمحمدیان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، بیان داشت: آبخیزداری و آبخوان‌داری از راهکارهای موثر و مفید برای حفاظت از آب و خاک و تقویت آب سفره‌های زیرزمینی بوده و دولت کار و کرامت نسبت به این موضوع در سراسر کشور و به ویژه استان ایلام توجه خاصی داشته است.

وی افزود: ایجاد سازه‌های آبخیزداری از جمله سنگی ملاتی، گابیون‌بندی، خشکه چینی و همچنین کارهای بیولوژیکی و بیومکانیکی در عرصه‌ها راهکاری مناسب برای مهار سیلاب‌ها، جلوگیری از خسارات به تاسیسات، اراضی کشاورزی و مناطق شهری و روستایی است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، ادامه داد: این اداره کل در طی دولت سیزدهم با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان توانسته است حجمی بیش از ۱۲ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری انجام دهد.

خان‌محمدیان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم با استفاده از اعتبارات تهاتر نفت و مولدسازی جهت انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری مبلغ ۱۷۵۰ میلیارد تومان طی قراردادی ۳ جانبه فی مابین استانداری، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۵ در دستور کار قرار گرفته و در سطح استان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به طور کلی آبخیزداری یعنی مدیریت آب و خاک و حفظ این ۲ عنصر اساسی که الحمدوالله و به شکرانه دولت کار و کرامت و حمایت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار پرتلاش استان ایلام این مقوله در استان بخوبی انجام شده است که در بارش‌های ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری مردم نتیجه آن را به‌خوبی مشاهده کردند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار