کد خبر: ۱۱۶۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵ 23 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی دستگیری اولین متهم سایبری 1403 کشور با ترفند "ارسال پیامک با عنوان سامانه ابلاغ قوه قضائیه و همچنین لینک های آلوده در قالب ارسال از سوی پستچی" اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب 970 نفر از هموطنان به مبلغ 10.000.000.000 ریال کرده بود خبر داد.
در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبني بر اينکه پیامکی‌هایی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی و پستچی دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدايت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.
شاکیان با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت قوه قضائیه ثبت می کنند، برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در حالی که درگاه پرداخت، شبیه سازی شده سایت اصلی بوده است، قربانیان بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار اینترنتی افتادند.
با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم پرونده جوان 18 ساله‌ای اهل یکی از روستاهای استان بوده، که در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا، پستچی با شماره تلفن های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار