رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: ۴۳ درصد آلودگی هوای اراک مربوط به منابع متحرک و ۵۷ درصد مربوط به منابع ثابت است و بیشترین آلایندگی مربوط به نیروگاه‌ است.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ 18 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی علیرضا محرابیان روز دوشنبه در پنجمین کارگروه کاهش آلودگی هوا اراک اظهار کرد:پالایشگاه سالانه ۲۸ هزار تن دی اکسید گوگرد وارد محیط می کند و تنها نباید توجه‌ها به نیروگاه باشد.

وی افزود: ۴۳ درصد آلودگی هوای اراک مربوط به منابع متحرک و ۵۷ درصد مربوط به منابع ثابت است و بیشترین آلایندگی مربوط به نیروگاه‌ است.

وی گفت: پالایشگاه سالانه ۲۸ هزار تن دی اکسید گوگرد وارد محیط می کند و تنها نباید توجه‌ها به نیروگاه باشد. پتروشیمی شازند نیز ۱۷ دودکش دارد و سالانه سه هزار و ۹۸۷ تن آلایندگی به محیط وارد می‌کند.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان مرکزی خاطر نشان کرد: میزان آلایندگی هوا در سه دودکش نیروگاه شازند سه برابر استانداردها است.

وی بیان کرد: سه روز پاک، ۱۶۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲ روز بسیار ناسالم و یک روز خطر ناک در اراک وجود داشته‌است.

علیرضا محرابیان افزود: ۱۰۳ روز هوای اراک امسال ناسالم بوده که تعداد روزهای ناسالم در مرداد ماه بیشتر و اردیبهشت ماه کمترین روزهای ناسالم را اراک داشته‌است.

وی ادامه داد: تعداد روزهای ناسالم اراک امسال نسبت به پارسال سه روز افزایش یافته‌ است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: دی اکسید گوگرد در شهر اراک از شب گذشته ایستگاه حافظیه و میرزای شیرازی به بالاترین حد خود رسید که این نشان از تاثیر آلایندگی نیروگاه شازند در شهر اراک است.

محرابیان گفت: در صورتی که آلایندگی هوای نیروگاه وجود نداشت هوای اراک شب گذشته در وضعیت سالم قرار می گرفت.

وی ادامه داد: در مقایسه انجام شده در روزهای هجدهم و نوزدهم هوای اراک با روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم آذرماه میزان دی اکسید گوگرد ۲ برابر افزایش یافته که نشان از آلایندگی نیروگاه در هوای اراک دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار