مدیرکل استاندارد استان مرکزی از توقیف ۳۷ عدد مصنوعات طلای بدون کد شناسایی طلا و معرفی به کمیسیون ماده ۴۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 19 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سعید میرنظامی در نشست با اصحاب رسانه گفت:در خصوص اقدامات صورت گرفته در رابطه با طلا و انگ فلزات گرانبها افزود: از مهر سال گذشته تا امسال، ابطال یک فقره کد شناسایی طلا، صدور سه فقره کد شناسایی طلا، ارسال نامه اخطار به تمامی واحدهای مشمول دریافت کد شناسایی، پلمب یک واحد تولیدکننده مصنوعات طلا بدلیل عدم دریافت کد شناسایی طلا و معرفی آن به مراجع قضایی و بازرسی از واحدهای تولیدکننده مشمول دریافت کد شناسایی طلا صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: همچنین ۴۸ بازرسی از واحدهای صنفی طلا و جواهر و ۲۴ مورد نمونه برداری از واحدهای صنفی انجام شده که ۱۳ فقره عدم انطباق حاصل از صدور نتایج آزمون وجود داشته است، همچنین توقیف ۳۷ عدد مصنوعات طلای بدون کد شناسایی طلا و معرفی به کمیسیون ماده ۴۲ نیز از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

میرنظامی اظهار کرد: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم امیدآفرینی است که سازمان در برش سازمانی و در وظایف خود باید در زمینه امیدافرینی اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه شورای استاندارد استان در ۳۰ خردادماه، مقرر شد استاندارد در خصوص آلایندگی شرکت ایرالکو، نیروگاه حرارتی شازند و شرکت املاح معدنی ورود کند که در این راستا اقداماتی صورت گرفت.

میرنظامی بیان کرد: در این راستا نتیجه بازرسی از شرکت ایرالکو این گونه بود که در رابطه با طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک، شرکت ایرالکو مواد ۷ و ۱۰ و ۱۱ را رعایت کرده و اقدامات کاملی در این زمینه ها انجام داده و قانون هوای پاک نیز قانون از سوی این شرکت رعایت شده، همچنین در خصوص تصویب نامه در زمینه تعیین حد مجاز انتشار آلاینده های هوا شرکت ایرالکو جرائم آلایندگی  خود را در ۵ سال اخیر پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس بازرسی های صورت گرفته، شرکت ایرالکو مدیریت پسماند ضعیفی دارد که نیاز به اقدامات بیشتری دارد تا بتواند پسماندهای خطرناک زیست محیطی خود را دفع کند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تاکید کرد: از مجموع واحدهایی که متقاضی نشان حلال بوده اند، برای ۶۰ مورد، پروانه صادر شده است.

میرنظامی بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون هوای پاک، سامانه احتراقی موتورخانه در دی ماه سال گذشته طراحی و از ۱۶ اردیبهشت امسال  به صورت رسمی فعالیت آن آغاز شده است. با توجه به اجباری بودن دریافت گواهینامه موتورخانه، موضوع در شورای  استاندارد در ۳۱ خرداد امسال، مطرح و مورد تصویب شورا قرار گرفت و به تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی و اماکن عمومی ابلاغ شد.  

وی خاطرنشان کرد: یکی از تولیدکنندگان شیر استان، شیر کم چرب تولید کرده اما عنوان شیر پرچرب بر روی محصول خود درج می کند که این پرونده روز گذشته بررسی شد و هیچگونه چشم پوشی در اینگونه پرونده ها وجود نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار