نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تاسیس شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی یا استانی اصلاح و در کمیسیون مربوطه تصویب شده و در نوبت طرح در صحن مجلس است که در صورت تصویب، تاسیس این شرکت های تعاونی در محدوده شهرستان یا استان قابل انجام است .
کد خبر: ۱۱۲۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 03 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،علی اکبر کریمی ۱۲ شهریور در هجدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان مرکزی گفت:سال ۸۹ قانون تاسیس شرکت تعاونی توسعه عمران، تصویب شد که در شهرستان ها از جمله در خمین شکل گرفت اما ایراد این تعاونی ها این بود که در سطح شهرستان باقی می‌ماند و در سطح استانی قابل توسعه نبود که طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی، توسعه استانی اصلاح شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی مسکن، نقش مهمی در خانه‌دار شدن مردم در سال های گذشته داشته و باید، احیای این بخش در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در طرح جدید در مجلس شورای اسلامی این قانون به عنوان طرح تاسیس شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی یا استانی اصلاح شد و اکنون در کمیسیون مربوطه تصویب شده و در نوبت طرح در صحن مجلس است که در صورت تصویب، تاسیس این شرکت های تعاونی در محدوده شهرستان یا استان قابل انجام است .

وی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی عرصه را برای کارهای بزرگ که نیاز به سرمایه بالا دارد فراهم کنند تا کارهای بزرگ با تجمیع سرمایه‌های اندک محقق شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به آثار مثبت تعاونی‌ها باور داشت، گفت: در سال‌های اول انقلاب و دفاع مقدس، فرهنگ تعاونی قوی بود و در آن زمان تعاونی مصرف و مسکن شکل گرفت اما با گذشت زمان، فرهنگ تعاونی کمرنگ شد و به تدریج از بین رفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار