مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: صندوق ملی محیط زیست از دهه ۸۰ و در راستای مسئولیت اجتماعی ایجاد و به صنایع برای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی بین وام با سود ۱۱ تا ۱۳ درصد اعطا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 24 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی، یوسفی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت بیان داشت: ۲۷ مورد درخواست صنایع استان مرکزی از سال گذشته تاکنون در این صندوق به ثبت رسیده که با سه درخواست به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال موافقت شده است.

وی در خصوص مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی شازند نیز گفت: تصمیمات خوبی برای جلوگیری از مازوت سوزی در زمستان پیش رو اندیشیده شده و مقرر است تعمیرات اساسی این واحد صنعتی در نیمه دوم سال انجام شود و توسعه توان استفاده از گاز بیشتر با ایجاد ایستگاه تقویت فشار پیگیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: نشستی نیز در ۱۵ مردادماه در خصوص مازوت سوزی در تهران برگزار شد و در این نشست تاکید شد که مازوت در استان‌های مرکزی، البرز و اصفهان سوزانده نشود.

وی اضافه کرد:تعداد روزهای ناسالم هوا از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۵ روز کاهش داشته است.

یوسفی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال، ۹۰ واحد صنعتی استان مرکزی در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفتند افزود: آلاینده‌های برخی از روزهای ناسالم هوای اراک در سال جاری به مرز ۵۰۰ و وضعیت خطرناک رسید که این وضعیت کمتر سابقه داشت.

وی گفت: ۶۰ درصد پسماندهای شهری و روستایی قابل بازیافت است و می‌تواند وارد چرخه علوفه برای دام شود، اما به عنوان پسماندترَ دفن و به شیرابه که تهدید جدی برای محیط زیست است، تبدیل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به محیط‌زیست این استان از سال گذشته تاکنون، تخصیص یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با اختصاص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به این نهاد، طرح‌های خوبی آغاز شده و در دست اجرا است.

یوسفی اظهار کرد: در این راستا، ایجاد ایستگاه هفتم سنجش آلودگی هوا با آنالیزهای متفاوت در دست اجرا است که به زودی در دلیجان افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار