رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک و ساوه همچنان در وضعیت ناسالم است.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶ 22 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا محرابیان گفت:بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز (سه‌شنبه) به عدد ۱۶۰ رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی بود.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۱ صبح امروز (سه‌شنبه) به ۱۵۲ رسید که نشانگر وضعیت هوای ناسالم تمام گروه‌های سنی است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شازند نیز در این ساعت به ۱۲۶ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

محرابیان اظهار کرد: آلاینده مسئول، ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون است.

وی با اشاره به اینکه اراک از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۵۲ روز ناسالم را سپری کرده است، افزود: هوای این شهر ۵۰ روز به دلیل وجود ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون و ۲ روز به دلیل وجود ذرات ۱۰ میکرون آلوده بوده است.

یوسفی با بیان اینکه بیشترین آلودگی را در مردادماه تجربه کردیم، افزود: در سال گذشته نیز همین روند را داشتیم و اوج آلودگی هوای اراک در تیرماه و مردادماه بوده است. کمترین میزان آلودگی را در شهریورماه تجربه کردیم و امیدواریم که شهریورماه امسال نیز کمترین آلودگی را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار