استاندار مرکزی گفت:اجرای نظام مصون سازی پدافند شیمیایی پرشتاب دنبال شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 19 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه  در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان مرکزی افزود: موضوع پدافند شیمیایی عمدتاً ناظر به صنایع و شرکت‌هایی است که در زمینه تولید، انبار و توزیع مواد شیمایی فعالیت دارند و با توجه به اینکه استان مرکزی به لحاظ حجم صنایع، تنوع تولیدات و پراکندگی صنایع شیمیایی داری شرایط خاصی است و بزرگترین شهر صنعتی کشور نیز در این استان قرار دارد باید تمهیدات لازم در حوزه پدافند شیمیایی اندیشیده شود.

وی افزود: نظام‌نامه مصون سازی پدافند شیمیایی برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا است و باید با تداوم نشست‌های آموزشی به ادبیات مشترکی در حوزه پدافند برسیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: باید نهضت فشرده و پرشتابی را در راستای اجرای نظام مصون سازی پدافند شیمیایی شکل دهیم تا با کسب مؤلفه‌های لازم در شرایط پایدار و مناسبی قرار گیریم.

مهدی پزشک نیا مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نظام مصون سازی پدافند شیمیایی از سال ۹۹ مغفول مانده بود اما امروز اهمیت موضوع طی یک دوره آموزشی برای متولیان و فعالان اکوسیستم پدافند شیمیایی استان تبیین شد تا با حداکثر ظرفیت به سمت اجرایی شدن آن حرکت کنیم.

وی افزود: پتروشیمی شازند به عنوان اولین صنعت در استان، اجرای نظام مصون سازی پدافند شیمیایی را آغاز خواهد کرد و به صورت گام به گام مابقی صنایع نیز موظفند کار را به صورت نظام‌مند دنبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار