با حضور مسوولین شهری و استانی
تابناک: صبح امروز عملیات اجرایی مجتمع تجاری، خدماتی، رفاهی و پارکینگ طبقاتی الماس غرب با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی، معاونین و مدیران شهرداری آغاز گردید.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 14 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، در ابتدای این مراسم که با تلاوت آیات نورانی کلام وحی آغاز گردید، غلامرضا نوری مشاور عالی شهردار و دبیر سرمایه گذاری شهرداری ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در مراسم گفت: شورای عالی سرمایه گذاری مجموعه شهرداری از اواخر شورای دوره سوم شروع بکار نمود و نقطه عطف سرمایه گذاری و استفاده از توان سرمایه گذاران در زمینه اجرای پروژه های بزرگ شهری با آغاز فعالیت شورای دوره چهارم شکل گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به منظور استفاده از توان مالی و فنی شهروندان پروژه های مشارکتی همچون شهرک خودرو، مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی خاتم، گلستان، ثنا و آفتاب، پروژه بزرگ ارگ اراک با تاکید بر تامین 2200 واحد پارکینگ و همچنین گاراژ ایران پیما در شهر اراک اجرا و در دستور کار شهرداری قرار دارد، بیان داشت: طی یک سال اخیر چیزی در حدود دو هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جذب شده که اکثر سرمایه‌گذاران بومی استان هستند و این مهم با هدایت و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت مهندس عباسی شهردار اراک صورت گرفته است.

کلنگ آغاز عملیات اجرایی الماس غرب به زمین خورد

نوری خاطر نشان ساخت: هر قدر بتوانیم از منابع مردم در توسعه کمی و کیفی شهر استفاده کنیم، کار بزرگی انجام گرفته و عملا دو برابر بودجه جذب سرمایه‌ داشته‌ایم که منبعی برای اشتغالزایی، توسعه شهر و تمرکززدایی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به شرایط رکود در ساخت و ساز و کاهش منابع درآمدی شهرداری ها افزود: شهرداری توانمندی محدودی دارد و اگر بخواهیم با ظرفیت‌های موجود شهر را مدیریت کنیم، عملا هیچ اتفاق مهم و تاثیرگذاری نخواهد افتاد، در حالی‌که جذب سرمایه آبادانی شهر را به دنبال خواهد داشت.

کلنگ آغاز عملیات اجرایی الماس غرب به زمین خورد

دبیر سرمایه گذاری شهرداری در ادامه سخنان خود در خصوص پروژه الماس غرب، اظهار داشت: این پروژه با هدف تمرکز زدایی از مرکز شهر و ارائه خدمات مطلوب و یکسان به شهروندان در نقاط مختلف از سطح شهر و با هدف تامین 1000 واحد پارکینگ و کاربری فرهنگی، تجاری، اداری و خدماتی و در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع با مشارکت شهرداری و سرمایه گذاری که متشکل از 22 شرکت ساختمانی و انبوه ساز شهر اراک می باشد، احداث می شود.

مشاور عالی شهردار با بیان اینکه پروژه الماس غرب در 7 طبقه ساخته می شود، بیان داشت: از 7 طبقه این مجتمع، طبقه منفی 3 و منفی 2 با کاربری پارکینگ، طبقه منفی یک و همکف با کاربری تجاری، و سه طبقه دیگر با کاربری فرهنگی، اداری و خدماتی طراحی شده است.

نوری همچنین سهم شهرداری و سرمایه گذار در ساخت این پروژه را به ترتیب 49 و 51 درصد عنوان کرد و افزود: سهم سرمایه گذاری در پروژه الماس غرب 230 میلیارد تومان می باشد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته زمان در نظر گرفته برای اجرای آن نیز 30 ماه تعیین شده ، همچنین هزینه اجرای این پروژه به صورت کامل به عهده سرمایه گذار می باشد و سهم شهرداری در این میان زمین و صدور پروانه و مجوزات لازم می باشد.

کلنگ آغاز عملیات اجرایی الماس غرب به زمین خورد

نوری دبیر سرمایه گذاری شهرداری اراک در پایان سخنان خود، از برگزاری همایش کشوری سرمایه گذاری طی 3 ماهه آینده در اراک خبر داد و اظهار داشت: مجموعه شهرداری از حضور سرمایه گذاران در پروژه این چنینی و دیگر پروژه ها استقبال می کند و در این راستا از سرمایه گذاران در سراسر کشور دعوت بعمل می آوریم تا در این همایش حضور بهم رسانند تا شهر اراک بتواند از توان سرمایه گذاران برای ساخت اراکی آباد بهره مند گردد.

در ادامه این مراسم تاج آباد رییس شورای اسلامی شهر با تشکر از شهردار و عوامل شهرداری بابت اجرای این پروژه گفت: شهر اراک نیازمند این مهم می باشد تا با استفاده از توان سرمایه گذاران، به شهری مدرن و هم ردیف با سایر کلانشهر ها قرار گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه طی دو سال اخیر با استفاده از توان بخش خصوصی شاهد اجرای پروژه های بزرگ شهری هستیم و همان طور که می دانید برخی از این پروژه ها به بهره برداری رسیده و بخش دیگری نیز در حال اجرا می باشند و مجموعه شهرداری باید تمام تلاش خود را برای به ثمر رسیدن پروژه های سرمایه گذاری به کار گیرد.

تاج آباد، تمرکز زدایی از مرکز شهر، ارائه خدمات تجاری، رفاهی و خدماتی به شهروندان نقاط مختلف سطح شهرو همچنین کاهش ترافیک را از جمله مزیت های پروژ های سرمایه گذاری همانند پروژه الماس غرب عنوان کرد و افزود: با توجه به قرار گیری در دوران رکود و پایین بودن رونق کسب و کار، با اجرای پروژه هایی با این عظمت تعداد زیادی از شهروندان جویای کار، برای مدتی مشغول بکار می شوند که در اینجا نتیجه می گیریم که یکی دیگر از مزیت های اجرای پروژه های سرمایه گذاری در شهر اراک اشتغال زایی برای جوانان بومی این شهر می باشد که منجر به رونق کسب و کار در شهر می شود.

کلنگ آغاز عملیات اجرایی الماس غرب به زمین خورد

رییس شورای اسلامی شهر در بخش دیگری از سخنان خود از شهردار درخواست نمود تا در اجرای طرح جامع میدان شهدا که اخیرا طرح آن آماده و سرمایه گذار نیز برای اجرای آن اعلام آمادگی نموده همکاری و اقدامات لازم را صورت دهد تا این پروژه همانند سایر پروژه های سرمایه گذاری به عنوان یکی از نیازهای شهر اراک هرچه سریع تر تعیین و تکلیف شود و به نتیجه برسد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه آهنگ و عزم شهرداری برای استفاده از توان سرمایه گذار و اجرای کارهای ماندگار در سطح شهر با یک عزم جدی و سرعت مطلوب آغاز شده ، گفت: قطعا این مهم حاصل تشریک مساعی مسوولین شهری می باشد که همواره تلاش می کنند تا نهضت سرمایه گذاری در شهر اراک با یک روند مطلوب پیش رود.

در بخش دیگری از مراسم آغاز بکار پروژه الماس غرب، مهندس زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز دقایقی به مزیت های استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه های بزرگ شهری پرداخت و گفت: با توجه به کاهش اعتبارات عمرانی استانی در سال 94 و همچنین بحث رکود در کشور، امکان اجرای پروژه های بزرگ عمرانی چه در سطح استان و چه در سطح شهر اراک امکان پذیر نیست جز با استفاده از توان سرمایه گذاران و به حمداله با همکاری های چند جانبه میان استانداری، شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری این مهم در شهر اراک در حال رشد کردن می باشد و تا به امروز به نحوی عمل شده که سرمایه گذاران بومی شهر نسبت به اجرای پروژه های شهری اعلام آمادگی نموده اند و برخی از پروژه ها را به مرحله بهره برداری رسانده اند.

کلنگ آغاز عملیات اجرایی الماس غرب به زمین خورد

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای پروژه مشارکتی الماس غرب نیز حاصل حضور جمعی انبوه سازان شهر اراک می باشد، خاطر نشان ساخت: اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اراک با یک انگیزه خاصی پیگیر مسایل شهری هستند تا بتوانند گام های متعددی برای ارائه خدمات به شهروندان بردارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و بیشتر از همه سرمایه گذار بابت اجرای این پروژه، از شهردار اراک درخواست نمود تا پیگیر پروژه 55 متری که امکان اجرای آن توسط سرمایه گذاران بومی وجود دارد باشند تا این پروژه نیز در آینده ای نزدیک اجرایی شود.

در پایان مراسم، کلنگ عملیات اجرایی الماس غرب توسط زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی به زمین خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار