مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: طرح آبرسانی به روستاهای کم‌برخوردار این استان ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱ 15 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی حشمت اله عباسی افزود: شاخص بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی در بخش روستایی این استان ۸۵ و ۳۲ صدم درصد است که با اتمام پروژه جهاد آبرسانی، این شاخص به ۸۹ و چهار صدم درصد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۰ هزار روستا در طرح جهاد آبرسانی در کشور از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند که در استان مرکزی در مرحله اول ۶۷ روستا و در مرحله دوم ۱۴۱ روستا پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: این استان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در امر جهاد آبرسانی است و طرح‌های این بخش با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال در دست اجرا است.

عباسی یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه‌ها در قالب هفت مجتمع آبرسانی و ۲ روستا در شهرستان‌های ساوه، خمین، شازند، خنداب و کمیجان با جدیت در حال انجام است.

وی، اجرای طرح جهاد آب‌رسانی را فرصتی بزرگ برای خدمت به روستاییان دانست و گفت: با اتمام این طرح، شاخص جمعیت زیر پوشش آب روستایی از ۹۱ و سه دهم درصد به ۹۳ و یک دهم درصد در استان مرکزی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در تشریح اقدامات انجام شده نیز گفت: عملیات اجرایی در همه ۶۷ روستای هدف طرح آغاز شده و تاکنون اجرای طرح آب‌رسانی در ۲۳ روستای شهرستان‌های ساوه، خمین، شازند و کمیجان به طور کامل اجرا و در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

عباسی تصریح کرد : برای تکمیل پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان مرکزی، در مجموع ۱۸ منبع تامین آب جدید شامل چشمه و چاه در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند و ساخت ۶ ایستگاه پمپاژ آب و ۱۸ مخزن ذخیره آب با حجم چهارهزار مترمکعب، اجرای ۷۶ کیلومتر خطوط انتقال آب و اصلاح و توسعه ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده در طرح جهاد آبرسانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار