استاندار مرکزی گفت:۷۶ طرح عمرانی در حوزه سلامت این استان با شتاب در حال انجام است که برخی از این طرح‌ها از زمان برنامه ریزی هم جلوتر است.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳ 04 July 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در جمع بازنشستگان و کارکنان شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه عزم دولت سیزدهم در اتمام طرح‌های نیمه تمام جدی است افزود: ۸۰ هزار طرح نیمه تمام باقی مانده از سال‌های گذشته در سطح کشور وجود دارد که بخشی از این طرح‌ها در این استان قرار دارند.
وی ادامه داد: اتمام این طرح‌ها نیازمند اختصاص بودجه ۳۰ سال کشور به آنها بوده و عزم دولت سیزدهم برای پایان این طرح‌ها جدی است.
استاندار مرکزی بااشاره به جذب ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: ۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی سال گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی در این استان جذب شد که این منابع مالی هشت درصد بیشتر از منابع مالی جذب شده در مجموع ۶ سال قبل از آن بوده‌ است.
مخلص الائمه گفت: بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان اراک یکسال از برنامه زمان بندی شده برای بهره‌برداری جلوتر بوده و با بهره برداری از این طرح در آینده نزدیک بیمارستان آیت الله طالقانی این شهر از مدار خارج می‌شود.
استاندار مرکزی اظهار کرد: در صورتی که عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان اراک همانند پل سنجان و بقیه طرح‌های عمرانی استان انجام می‌شد، این طرح باید بین سال‌های ۱۴۲۵ تا ۱۴۳۰ به بهره برداری می رسید.
مخلص الائمه افزود: ۲۲ درصد عملیات اجرایی این بیمارستان در مدت ۱۰ تا ۱۲ سال و ۷۰ درصد آن در مدت یکسال گذشته انجام شده‌ است.
وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه جهاد آبرسانی سال گذشته در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد و به زودی مشکل حجم زیادی از روستاهای استان که دچار تنش آبی هستند و شهرهایی که مشکل آبی دارند برطرف می شود.
استاندار مرکزی یادآور شد: بر اساس آخرین گزارش اتاق بازرگانی ایران که مبتنی بر ۲۸ مولفه در سطح کشور است، استان مرکزی در زمینه بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست را کسب کرده‌ است که این مهم با تلاش، کوشش و همکاری و هماهنگی بخش خصوصی، دولتی و فعالان اقتصادی به دست آمده‌ است.
مخلص الائمه افزود: همچنین استان مرکزی سال گذشته در زمینه احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
وی اظهار کرد: جنگ باد و خورشید با نفت آغاز شده و طرف برنده مشخص است و آنهایی که در سمت نفت و گاز برای تامین انرژی ایستادند باید موقعیت خود را اصلاح کرده و به سمت طرف برنده حرکت کنند.
استاندار مرکزی گفت: نفت در آینده جایگاه و نقش خود را به تدریج در حوزه الکتریسیته و خودرو را از دست می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار