برداشت آلبالو و گیلاس از سطح بیش از هزار و ۹۰۰ هکتار باغ های این میوه در استان مرکزی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ 22 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی ، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ،سطح باغ های آلبالو و گیلاس در استان را هزار و ۹۸۰ هکتار عنوان کرد و گفت: متوسط عملکرد برداشت هشت تن در هکتار است و سالانه در مجموع ۱۷ هزار تن محصول برداشت می‌شود.
زارعی با بیان اینکه کشت گیلاس و آلبالو بیشتر شرایط آب و هوای سرد را می‌طلبد افزود: شهرستان خنداب، اراک و شازند بیشترین سطح زیر کشت باغ‌های آلبالو و گیلاس را در استان دارند.
وی یادآورشد: در استان مرکزی حدود پنج رقم گیلاس کشت می‌شود که این ارقام شامل گیلاس سیاه مشهد، گیلاس زرد، گیلاس نارنجی، خوشه‌ای و گیلاس گیزیلا است که به دلیل مقاوم بودن به کم آبی، آفات، دیر گُل دهی و عملکرد بالا چند سالی است در استان مرکزی کشت می‌شود.
او گفت: روستای هزاوه شهرستان اراک به دلیل خوش آب و هوا بودن و شرایط اقلیمی و خاک مناسب از نظر موقعیت کشاورزی و باغداری، قطب تولید در استان مرکزی محسوب می‌شود و باغ های متمرکز آلبالو و گیلاس در این روستا واقع شده است.
زارعی ادامه داد: در استان مرکزی حدود ۱۱ هزار هکتار باغ‌های سردرختی وجود دارد که هر سال ۱۲۰ هزار تن انواع سردرختی از این باغ ها برداشت می‌شود.
وی افزود: پارسال بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی در استان مرکزی تولید شد که انگور، پسته، سیب، انار، گیلاس و آلبالو مهمترین این محصولات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار