معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مقاوم سازی مدارس یکی از اولویت‌های اصلی سازمان نوسازی است که با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 06 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،حمیدرضا خانمحمدی در آیین تجلیل از معلمان شهرستان شازند، افزود: ۱۹ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند مقاوم‌سازی است و در این راستا برنامه‌های مدونی تدوین شده است.
وی ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان در کشور تازه آغاز شده و این طرح با وجود برخی مشکلات برای آموزش کیفی سازی در آموزش و پرورش است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: خدمات سایر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش، پیشرفت و توسعه آموزش را در کشور و استان به همراه دارد.
خانمحمدی با یادآوری برخی از مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان شازند گفت: تعمیر و بازسازی این منطقه در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور قرار دارد و بخشی از کار تابستان امسال انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: منابع مالی توسط این سازمان برای ایجاد و نوسازی این منطقه اختصاص داده می‌شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با یادآوری اختصاص پنج درصد اعتبار استانی برای تجهیز اردوگاه‌های استانی گفت: اختصاص پنج درصد اعتبارات استانی به اردوگاه امیرکبیر افزایش نشاط و شادابی را در این اردوگاه به همراه دارد.
خانمحمدی گفت: اعتبارات این سازمان در حوزه طرح‌های خیران نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با فروش اموال مازاد که برای تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه خیری و خیری سه برابر افزایش می‌یابد.
استاندارد مرکزی هم گفت: عملیات اجرایی ۱۸ طرح آموزشی، پژوهشی، ورزشی و پرورشی در سطح شهرستان شازند آغاز شد.
فرزاد مخلص الائمه افزود: هفت طرح آموزشی نیز از ماه‌های گذشته در شازند آغاز شده و امید است این طرح با شتاب مناسب برای سال تحصیلی جدید آماده شود.
وی خاطر نشان کرد: این استان از نظر سرانه آموزشی شرایط مطلوبی دارد اما در ۲ تا سه شهرستان نگرانی‌هایی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار