رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک از آغاز اجرای طرح ۲۴ متری این شهر در سال‌ جاری خبر دادو گفت: برای اجرای این پروژه که ضوابط آن در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده است، باید املاک از قبل تملک شده در ۵۸ متری را بفروشیم یا تهاتر کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 19 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سیدوحید میرنظامی افزود: اگر سند بودجه را معیار تشخیص میزان تحقق سیاست‌های شورا در سال ۱۴۰۱ بدانیم، می‌توان گفت بودجه پیشنهادی شهرداری که بهمن سال گذشته ۱,۶۰۰ میلیارد تومان بود با جهش خوبی در متمم‌ها به ۲,۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و محقق شد.
وی یادآورشد: کمیسیون نظارت شورای ششم اراک در راستای انجام مأموریت‌های خود در سال ۱۴۰۱ بر اساس بودجه ابلاغی در زمینه احداث پارک‌های محله‌ای و توسعه پارک‌های سطح شهر جلساتی را با معاون خدمات شهری و شهرداری برگزار کرد که به‌موجب آن بازطراحی بعضی پارک‌ها انجام و مقرر شد امسال عملیات اجرایی این پروژه‌ها به پیمانکار سپرده شود.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: با توجه به تک‌هسته‌ای بودن این شهر و ترافیک معابر مرکزی آن، بررسی‌هایی در زمینه پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر داشتیم و در نظر داریم علاوه بر گسترش پارکینگ‌های اختصاصی شهرداری، از ایجاد و ادامه فعالیت پارکینگ‌های خصوصی نیز حمایت کنیم.
وی اضافه کرد: تملک املاکی که در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد، از دیگر مباحث پیگیری شده در کمیسیون نظارت است، چراکه پس از پروژه ۵۸ متری، تملکات زیادی در راستای اجرای این پروژه صورت گرفت و املاکی را به دارایی‌های غیرمنقول شهرداری اضافه کرد که قصد داریم استفاده بهینه‌ای از آن داشته باشیم.
میرنظامی تصریح کرد: برای اجرای پروژه ۲۴ متری که ضوابط آن در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده است، باید املاک از قبل تملک شده در ۵۸ متری را بفروشیم یا تهاتر کنیم تا در ازای آن تملکات پروژه جدید ۲۴ متری را انجام دهیم که این کار نیازمند تخلیه املاک فعلی شهرداری واقع در محوطه ۵۸ متری است.
وی افزود: بررسی طرح جامع و تفصیلی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مسئولان در شهرداری از دیگر موضوعاتی بود که دنبال شد و درصدد هستیم با انجام اصلاحاتی در این طرح، لکه‌ها و پهنه‌هایی به شهر اضافه شود.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: انتقال زیرساخت‌ها و تأسیسات زیربنایی برای توسعه منطقه گردشگری دره‌گردو از دیگر مواردی بود که دنبال شد و با پیگیری‌های انجام شده، از دو قنات وزیری و قنات دیگری در انتهای رودکی، آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز این منطقه انتقال داده شد و خط پنج کیلومتری آن احداث شد.
وی ادامه داد: با بررسی ماشین‌آلات سازمان عمران مشخص شد چه تعداد از این ماشین‌ها ملکی و چه تعداد اجاره‌ای است و به این ترتیب می‌دانیم در هر فصلی از سال چه تعداد ماشین برای اقداماتی همچون برف‌روبی احتیاج داریم و باید تهیه کنیم و با اجاره ماشین‌آلات اضافی شهرداری نیز درآمدی برای این مجموعه ایجاد خواهیم کرد.
میرنظامی آلودگی هوا را مهم‌ترین چالش زیست‌محیطی شهر اراک دانست و افزود: این موضوع با دعوت از مدیران صنایع پیگیری شد اما هیچ نماینده‌ای از شرکت ایرالکو در این جلسات حاضر نشد و بسیاری از مطالبه‌های مردمی بدون پاسخ باقی ماند، البته برای رفع مشکل آلایندگی نیروگاه و معضل مازوت‌سوزی نیز باید در سطح ملی چاره‌اندیشی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار