عضو شورای شهر اراک گفت: ایجاد لندفیل بهداشتی و مدیریت شیرابه در مرکز دفن زباله اراک با جدیت دنبال می شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 25 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزي، محمد عسگری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی افزود: برخی از اقدامات را نمی توان یک تا دو ساله انجام داد، اگر امروز مرکز دفنی وجود دارد حاصل اقدامات سال های اخیر است و امروز کار تفکیک از مبداء در اراک در حال اجراست.
وی تصریح کرد: مشکلات فراوانی در این مجموعه وجود دارد و باید تمام این موارد به صورت موردی مطرح و به آن رسیدگی کرد، حتی مسئله مدیریت پسماندهای پزشکی حدود ۵ سال پیگیری شد تا به نتیجه رسید.
عسگری با اشاره به وضعیت زباله گردها در اراک، گفت: در کنار مرکز دفن باید به مسئله ضایعات نیز توجه داشت، مدیریت شهری به لحاظ مالی مشکلی ندارد، اما ایجاد کارخانه کمپوست در دستور کار شهرداری و شورای شهر اراک نیست و ایجاد لندفیل بهداشتی و مدیریت شیرابه با جدیت دنبال می شود.
وی گفت: برای مدیریت شیرابه باید کاری درست در یک بازه زمانی مناسب انجام گیرد و قطعا ظرف بازه زمانی یک ماهه نمی توان در این حوزه برنامه داد.
وی تاکید کرد: در طول سال های اخیر کارهای خوبی در این عرصه انجام شده و اینکه گفته می شود کاری انجام نشده عملا بی انصافی است.
عسگری در خصوص عملکرد شرکت سورن آپ و مدیریت پسماندهای عفونی بیان کرد: در برخی از خیابان های شهر اراک که مرکز تجمع ساختمان های پزشکان است، سطل های زباله شب ها به شدت از زباله عفونی پر است و این امر نگرانی شهروندان را ایجاد کرده است، حتی در بازدیدهای میدانی، وضعیت اسفباری را در این خصوص شاهد بودم. اگر پزشکان با شرکت قرارداد نمی بندند یا ناظر بر عملکرد این شرکت نظارت درستی ندارد باید به این امر رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار