تابناک: فرزند دکتر قریب گفت : اگر همسر دکتر قریب زندگی خوب و آرامی را برای استاد فراهم نمی کرد شاید امروزه ما شاهد این همه تحقیق و پیشرفت علمی استاد نبودیم.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 08 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صریر، همایش ملی دکتر عبدالکریم قریب بنیان گذار دانشگاه اراک روز گذشته با حضور فرهیختگان علمی و سیاسی کشوری و استانی در دانشگاه اراک برگزار گردید.

در این همایش حمیدی ریاست دانشگاه اراک گفت: استان مرگزی استان نخبه پروری است که حدودا بیست و پنج درصد از مفاخر و مشاهیر علمی کشور را تربیت کرده است که دکتر عبدالکریم قریب یکی از ستارگانی است که بر تارک علمی این استان می درخشد.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری های انجام شده و با تصویب شورای اسلامی شهر اراک مقرر شده به پاس خدمات ارزنده دکتر قریب سایت مرکزی دانشگاه و خیابان مجاور آن بنام این استاد گرانقدر نامگذاری شود.

دکتر حمیدی از تاسیس دو دانشکده هنر و معماری و دانشکده مدیریت و اقتصاد خبر داد و افزود: با توجه به پیشتازی استان در برخی از صنایع دستی در جهان می توان با ایجاد صادرات و تجارت ارتقا بخشید و حضور هر چه بیشتر این بازار را تجربه کرد.

در ادامه مراسم حسن بیگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: دانشگاه علاوه بر تولید علم و اجرای رسالت خود با ورود و اجرای برنامه مشاهیر و مفاخر علمی را به دانشجویان معرفی کند و آنان را با منش این مفاخر آشنا کنند این خود یک نوع نخبه پروی است.

وی در ادامه به آثار دکتر اشاره کرد و افزود: بیش از سی جلد کتاب و چهارصد و سی جلد مقاله از استاد به یادگار مانده که هر کدام از آنها در دانشگاه های معتبر جهان تدریس می شود.

در ادامه دکتر فرهاد قریب فرزند دکتر قریب به نقش مهم مادرش، فرنگیس قره بیگو اشاره کرد و گفت: اگر همسر دکتر قریب زندگی خوب و آرامی را برای استاد فراهم نمی کرد شاید امروزه ما شاهد این همه تحقیق و پیشرفت علمی استاد نبودیم.

وی در ادامه جوانان را به ازدواج آسان فرا خواند و اظهار کرد: جوان ازدواج آسان را سر لوحه کار خود قرار دهند تاهم باعث رشد خود و دیگران گردنند.

در ادامه مراسم دو تمبر یادبود که یکی تمبر یادبود دکتر عبدالکریم قریب بود و دیگری تمبرسالگرد چهل و پنجمین تاسیس دانشگاه اراک بود از دو کتاب و مقاله های برگزیده شده در باره زندگی و آرای علمی و اجتماعی دکتر عبدالکریم قریب رونمایی شد و در ادامه سالن سلف سرویس جدید دانشگاه اراک و ساختمان ریاست که بنام دکترعبد الکریم قریب نام گذاری شده است افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار