مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از تصویب ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰ 21 November 2022
 
به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به تصویب ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی در سفر هیئت دولت، گفت: ۱۱ میلیارد تومان این اعتبار، اوراق و ۳ میلیارد تومان به صورت نقد تخصیص داده شد.
وی افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز طی دو سال گذشته برای تکمیل دانشنامه دفاع مقدس در نظر گرفته شده اما تاکنون فقط ۶۲ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است. 
سرهنگ کریمی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی یادآورشد: روند تکمیل باغ موزه دفاع مقدس نیازمند زمان و هزینه بسیاری است و تا تکمیل آن راه زیادی باقی مانده است بنابراین از شورای اسلامی شهر اراک برای تکمیل این طرح فرهنگی توقع همیاری وجود دارد.
او با اشاره به تدوین ۶۰ عنوان کتاب و چاپ شش عنوان کتاب در ۸ ماه گذشته، اظهار داشت: تا کنون ۱۱۰ عنوان مقاله در حوزه دانشنامه، ۱۲۳ پرونده علمی و ۷۰۰ مدخل برای تدوین دانشنامه و معارف دفاع مقدس استان شناسایی شده است. 
وی افزود:۸۳ میلیون تومان اعتبار نیز از سال ۹۹ برای دانشنامه دفاع مقدس در نظر گرفته شد، اما هنوز تخصیص داده نشده و موجب شده تا کار با سرعت کمی پیش برود و این در حالی است که استان مرکزی و یزد نیز برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس شروع به فعالیت کردند و استان یزد موفق شد جلد نخست را به تمام کند در حالی که استان مرکزی در این زمینه عقب مانده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار