نماینده مردم شریف شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک باید برای آینده این حوزه ریل گذاری کرده و با برنامه جلو برود.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲ 05 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف بیمارستان های امیرکبیر و امیرالمومنین(ع) و پروژه های حوزه سلامت، افزود: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ریل گذار حوزه سلامت و متولی سلامت مردم، باید ساختار سازمانی و برنامه راهبردی داشته و با تدوین این برنامه ها، حوزه بهداشت و درمان را مدیریت کند.
وی یادآورشد: متاسفانه در مرکز استان و شهرستان های مختلف یکی از پایین ترین سرانه تخت های درمانی را در کشور داریم و به همین دلیل نیاز به ظرفیت سازی و افزایش و ایجاد تخت داریم.
وی تاکید کرد: پروژه بیمارستان ولی عصر(عج) نه تنها یکی از اولویت های حوزه درمان است بلکه به مهمترین پروژه حوزه عمرانی در استان تبدیل شده و باید برای اتمام آن هر چه زودتر تمهیداتی اندیشیده شود.
وی تاکید کرد: ممکن است این پروژه بعد از اتمام کار نیز مشکلاتی را برای این حوزه سلامت ایجاد کند که لازم است از حالا به فکر بود و برای آن برنامه ریزی کرد.
دکتر کریمی ادامه داد: البته در کنار توجه فراوان به پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک، باید به سایر بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز توجه کرد چراکه بسیاری از آنها به طرح توسعه و جامع نیاز دارند.
نماینده مردم شریف شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بیمارستان ها و مراکز درمانی تخصصی در مرکز استان می تواند خدمات تخصصی و فوق تخصصی خوبی به مردم اراک و شهرستان های استان و حتی به سایر استان ها نیز ارائه کند که باید در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین نیز بیشتر استفاده کرد.
وی با تاکید بر اهمیت بالای اقدامات فرهنگی و دانشجویی و همچنین خیرین حوزه سلامت، افزود: آموزش و پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند در سرعت بخشیدن در رشد و توسعه همه جانبه کمک کند چرا که هر اندازه نیروی انسانی ماهر و مجرب تربیت و به کار گرفته شود به همان انداز نیز سرعت رشد و توسعه و پیشرفت دانشگاه و در نتیجه حوزه سلامت بیشتر و بیشتر خواهد شد.
کریمی یادآور شد: در کنار توسعه زیرساخت ها و توجه به افزایش تجهیزات و زیرساخت های لازم نیز نباید از جذب نیروی انسانی کارآمد غافل بود.
وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نباید بخش خصوصی را به چشم رقیب دید، بلکه می توان با همکاری این بخش ضمن ارتقای کیفی خدمات درمانی باری را از دوش دولت و مراکز دولتی برداشت و به این بخش سپرد.
وی تاکید کرد: وضعیت درمانی مردم اراک و استان علیرغم وجود و فعالیت کادر پرتلاش و زحمت کش این بخش به خاطر نبود امکانات و تجهیزات و زیرساخت های لازم در برخی موارد، خوب نیست و می توانند خدمات بسیار بهتر و با کیفیت تری دریافت کنند.
وی همچنین در پایان به شهرستان های خنداب و کمیجان هم اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات این حوزه شد و گفت: این دو شهرستان با توجه به بـُعد مسافتی و کمبود منابع و امکاناتی که دارند، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند تا برای کمترین و کوچکترین کار درمانی به مرکز استان مراجعه نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار