رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: در حال حاضر شارژ فراکارت برای استفاده از ناوگان اتوبوسرانی از طریق بانک تجارت میسر است.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 30 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدرضا عزیزمحمدی، با اشاره به راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی ناوگان اتوبوسرانی پس از وقفه ای حدود یک ساله در اراک، افزود: سیستم پرداخت الکترونیکی در حال حاضر در تمامی اتوبوس های شهر اراک مجددا فعال شده ، اما سیستم شارژ کارت نیازمند روند جدیدی است و باید قرارداد جدید با پیمانکار منعقد شود، اما در حال حاضر شهروندانی که کارت در اختیار دارند می توانند از طریق بانک تجارت کارت خود را شارژ کنند.
وی با بیان اینکه برای ایجاد مراکز شارژ کارت، باید پُزهای جدید در نقاط مشخصی در نظر گرفته شود، یادآورشد: انجام چنین اقدامی نیازمند عقد قرارداد با پیمانکار است که بخشی از کارها همچون مزایده و ابلاغ قرارداد انجام گرفته ولی باید مجوز از شورای شهر اخذ شود.
عزیزمحمدی افزود: قیمت کرایه اتوبوس در سال ۱۴۰۱ به صورت میانگین حدود ۲۵ درصد افزایش یافته و شهروندان امکان پرداخت نقدی و غیرنقدی کرایه را دارند.
وی در خصوص اضافه شدن اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک هم بیان کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و در توقفگاه شهر مستقر هستند، همچنین ۵۰ دستگاه دیگر نیز از طریق وزارت کشور خریداری شده که در ۶ ماهه نخست امسال تحویل می شود.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: برای ۳۰ دستگاه موجود در توقفگاه به دنبال اخذ مجوز از شورای شهر هستیم که به بخش خصوصی واگذار نشود و در اختیار سازمان باشد تا با به خدمت گرفتن راننده به ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک اضافه شود.
عزیزمحمدی با اشاره به اینکه شهر اراک در تمامی خطوط با کمبود اتوبوس روبرو است، افزود: در یک بازه زمانی، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان فعال بودند، اما به دلیل فرسودگی و اتمام عمر مفید، اتوبوس ها از ناوگان خارج شدند و مسلما با کمبود روبرو هستیم، اما با تدبیر صورت گرفته و خرید اتوبوس های جدید، ۸۰ دستگاه تا پایان نیمه نخست سال به ناوگان اضافه می شود تا بخشی از کمبودها جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار