استاندار مرکزی گفت: همه دستگاه ها تا زمان رسیدن به پیک بار مصرف باید نسبت به خرید و تامین مولد ژنراتورها و تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 26 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی افزود:هر دستگاه اجرایی این استان مسئول رفع مشکلات پدافند غیرعامل خود هستند و باید همه تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.
وی یادآورشد: ۱۱ کارگروه زیر مجموعه شورای پدافند غیرعامل در استان مرکزی تشکیل شده که ابلاغیه‌ها با روسا و اعضای کارگروه‌ها ابلاغ شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: کارگروه‌ها مکلفند تا پایان اردیبهشت ماه جاری اولین جلسه پدافند غیرعامل سال جاری را برگزار کنند و صورتجلسه این نشست‌ها باید به شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی ارسال شود.
مخلص الائمه عنوان کرد: شورای پدافند غیرعامل شهرستانی نیز باید هر ۲ ماه یکبار برگزار شود و فرمانداران نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بحث تعیین تکلیف جایگاه سوخت امام علی (ع) اراک نیز به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی واگذار می‌شود و این موضوع باید در اسرع وقت انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: بحث توجه به مباحث پدافند غیرعامل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
بهنام نظری افزود: در هر نشست‌ پدافند غیرعامل استان مرکزی باید بخشی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی بررسی شود تا بتوان در سایه یک هم اندیشی مشکلات گره‌گشایی شود.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: ۶۶ درصد مصرف انرژی برق استان در حوزه مولد است.
محمود محمودی افزود: ترکیب مصرف برق استان مرکزی به صورت ۴۲ و ۲ دهم درصد صنعتی، چهار و هفت دهم درصد تجاری، یک و نیم درصد معابر، ۲۱ و ۹ دهم درصد خانگی، چهار و ۹ دهم درصد عمومی و ۲۴ و ۶ دهم درصد کشاورزی است.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان کمبود اعمالی ۲۰۰ مگاوات بود و این در صورتی است که سهمیه در نظر گرفته شده در سال جاری ۳۳۲ مگاوات شده است.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: نیاز مصرف کشور در سال جاری ۷۰ هزار مگاوات پیش‌بینی شده و کمبود کشور در سال جاری ۱۲ هزار مگاوات پیش‌بینی شده است.
محمودی اظهار داشت: پیش‌بینی نیاز مصرف برق استان مرکزی یک هزار و ۳۵۰ مگاوات و سهمیه کمبود در نظر گرفته شده برای استان، ۳۳۲ مگاوات است.
وی گفت: با توجه به افزایش ۱۳۲ مگاواتی سهمیه خاموشی کمبود تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته، امکان تعطیلی صنایع تا سه روز در هفته ( صنایع دارای فیدر اختصاصی از ساعت ۸ تا ۲۴ و صنایع دارای فیدر عمومی از ساعت ۱۱ تا ۱۷)، احتمال قطع مشترکین خانگی شهری تا ۲ مرحله در روز و در هر مرحله ۲ ساعت خاموشی، قطع مشترکین کشاورزی و خانگی روستایی تا ۳ مرحله در روز ‌و هر مرحله ۲ ساعت خاموشی، احتمال ایجاد مشکلات خدمات رسانی در مراکز خدماتی وجود دارد.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: در سال ۱۴۰۰ با احتساب مدیریت مصرف و مدیریت اضطراری بار، پیک بار استان مرکزی ۹۸۹ مگاوات است که پیش‌بینی می‌شود نیاز مصرف سال جاری به یک‌هزار و ۳۵۰ مگاوات برسد.
محمودی عنوان کرد: به طور متوسط پیک بار استان مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود چهار درصد افزایش داشته است.
وی گفت: برای عبور از محدودیت‌های تامین بار تابستان ۱۴۰۱، پیشنهاد می‌شود در مولدهای صنایع پالایشگاه و پتروشیمی شازند با ظرفیت ۲۵ در چهار مگاوات، بخشی از کمبود تولید در تابستان جبران شود.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف داخلی هر یک از این واحدها حدود ۵۰ مگاوات است، در مجموع امکان استفاده از ۱۰۰ مگاوات ظرفیت مولدهای پالایشگاه و پتروشیمی وجود دارد.
محمودی تاکید کرد: هماهنگی دقیق به منظور تامین سوخت مولدهای خودتامین و تاکید و پیگیری جلب همکاری صنایع آلومینیوم که بخش عمده‌ای از مصرف را شامل می‌شوند و همکاری موازی نداشته‌اند و تغییر ساعت کاری ادارات و تعطیلی روزهای پنجشنبه از دیگر پیشنهادات است که در کاهش خاموشی‌ها نقش موثری دارد.
شهردار اراک هم گفت: در خصوص انتقال جایگاه سوخت امام علی (ع) چندین مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و مدیریت پدافند استان مرکزی صورت گرفته است.
علیرضا کریمی افزود: شهرداری اراک اعلام آمادگی کرده که در صورت تملک این مکان، شهرداری به همین مساحت برای فرد متقاضی مجوز رایگان با تصویب شورای پدافند غیرعامل استان صادر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار