رئیس پلیس فتا استان با هشدار به کاربران در خصوص كلاهبرداري افراد سودجو از طریق سوءاستفاده از احساسات آنها در فضای مجازی، از کشف یک فقره کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون ریالی از یکی از شهروندان اراکی و دستگیری فرد کلاهبردار در استان تهران با ترفند چمدان های میلیون دلاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ 07 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "احسان آنقی" افزود: در پی مراجعه شهروند اراکی و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون ریالی فردی ناشناس از طریق اینستاگرام به بهانه ی تحویل چمدان های میلیون دلاری از طریق پست به وی، به منظور ارسال به نیازمندان، پرونده ای در این پلیس تشکیل و در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
این مقام انتظامی یادآور شد: شاکی در اظهارات خود اینگونه بیان داشت که فرد مورد نظر بیان داشته است که اکنون در داخل فرودگاه می باشد و برای کارهای گمرکی و ارسال چمدان حاوی دلارهای میلیونی به من، به ۲۰۰ میلیون ریال تومان وجه نقد نیاز دارد که من نیز بلافاصله این مبلغ را به حسابش واریز کردم.
وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی لازم در مورد شیوه ای که فرد کلاهبردار برای دریافت وجه از شاکی به کار برده بود، پس از هماهنگی با دستگاه قضائی او در تهران شناسایی، دستگیر و در کوتاهترین زمانن وجه دریافتی بار دیگر به حساب شاکی بازگردانده شد.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی به دستگاه قضائی گفت: به هیچ عنوان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند و در نظر داشته باشند که هرگونه درخواست واریز وجه صرفا کلاهبرداری بوده و در این خصوص متضرر خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار