نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در مدت ۱۰ تا ۲۰ سال اخیر فضای مجازی ظهور یافته وهم اینک در حال توسعه است بنابراین اگر ما استقلال، آزادی، اهل بیت(ع) امام خمینی(ره) و ایران اسلامی را می خواهیم و سلطه اجانب را نمی خواهیم باید آیات قرآن در فضای مجازی داخلی، خارجی و عرصه بین المللی به سازکار عملیاتی، اجرایی، اخلاقی و تربیتی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 21 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نشست با فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان مرکزی افزود: جهاد تبیین مربوط به امروز و دیروز نبوده و این فرمایش مهم توسط مقام معظم رهبری از قرآن گرفته شده‌است.
وی یادآورشد:انقلاب اسلامی همانند یک چراغ توسط امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب روشن شد و جهان را که تا پیش از پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی در ظلمات بود روشن کرد.
امام جمعه اراک گفت: دانشگاه خاتم الانبیاء ظرفیت تبدیل شدن به دانشگاه با عظمت اسلامی مجازی و غیر مجازی داخلی، ملی و بین المللی را دارد.
وی افزود:نیاز فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان با ایجاد یک دانشگاه با عظمت اسلامی مجازی و غیر مجازی از این ظرفیت در راستای ارایه دروس نجوم و تفسیر دروس اسلامی استفاده کنند.
وی ادامه داد: دنیا تا پیش از انقلاب اسلامی بین بلوک شرق و غرب تقسیم شده‌بود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: سیاست‌ها در طول ۷۰ سال بعد از جنگ جهانی دوم استکبار و استعماری بود که در این شرایط بستر پیروزی انقلاب اسلامی که در منطقه و جهان تاثیر گذار است به رهبری امام راحل(ره) فراهم شد.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره برعلیه ملت ایران و جمهوری اسلامی به دنبال توطئه و جریان سازی بودند که تمامی این توطئه‌ها به برکت رهبر معظم انقلاب، بیداری مردم و خون شهدا نقش بر آب شده‌است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر طلبه خواهر در استان مرکزی وجود دارد که تعداد این افراد حدود ۱۰ سال گذشته ۶۰۰ نفر نیز نمی رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم گفت: مخاطبان اصلی جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرهنگ و هنر بوده و باید جهاد تبیین با زبان قلم و هنر در جامعه ارایه شود.
«سینا دلشادی » افزود: جهاد تبیین تنها نام بردن از دستاوردهای نظام نبوده و جهاد تبیین فراتر از فعالیت‌های کنونی است زیرا این مهم اکنون توسط فرهنگیان در حال انجام است.
وی ادامه داد: نخبگان استان مرکزی آمادگی و لبیک خود را به ولی فقیه اعلام کرده و این مهم را نصب العین خود قرار داده اند.
مدیر ستاد عالی کانون‌های مساجد استان مرکزی هم گفت: باور ما این است که بحث جهاد تبیین مدت‌ها پیش توسط مقام معظم رهبری به شکل‌های مختلف گفته شده‌است.
حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری افزود: مقابله با جنگ نرم دشمن نیازمند پشتیبانی مردم و فرهنگ غنی اسلامی داشته و می توان با این ظرفیت در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار