رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت:مسئله آلودگی هوای این شهر موجب شده که اراک در هم ردیف شهرهای آلوده کشور باشد و این موضوع نه تنها مستقیم با جان انسان ها در ارتباط است، بلکه صدمه ای بزرگ نیز به مبحث سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در شهر اراک می زند.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲ 15 February 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی، پیمان عین القضاتی در بیست و نهمین صحن علنی شورا که با محوریت بررسی علل آلودگی هوا با حضور سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین(ع) و گرامیداشت روز مرد و روز پدر، افزود: اعضای شورای شهر خواهان این موضوع هستند که اداره کل محیط زیست استان مرکزی مجموعه تلاش ها و اهم اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر برای مقابله، پیشگیری و رفع آلودگی هوا را برای اطلاع عموم شهروندان، اعلام و شفاف سازی کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک، اظهار داشت:آن چیزی که در جامعه شاهد آن هستیم، دیدگاه چسب زخمی به سازمان محیط زیست استان مرکزی می باشد که زمان ایجاد زخم، چسب روی آن قرار داده می شود تا بقیه نبینند چه اتفاقی افتاده است، بنابراین این نگاه چسب زخمی باید از سازمان محیط زیست برداشته شود .
عین القضاتی خطاب به سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: واقعیت های موجودی که مانع از حرکت رو به جلو سازمان محیط زیست می شود، چیست؟ آیا طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک را در دستور کار دارید و پیشرفت آن در چه مرحله ای است؟ آخرین وضعیت اجرای قانون هوای پاک که مصوبه مجلس را دارد و در دولت قبل نیز اعلام شده به چه صورت است؟
وی در خصوص وضعیت دستگاه های پایش و تشخیص کیفیت هوای شهر اراک که مدتی از کار افتاده، گفت: با توجه به از کار افتادن این دستگاه ها، وضعیت آلودگی هوای شهر اراک چگونه پایش می شود،همچنین به عنوان یک مسئول چه نویدی برای اینکه گفته شود سازمان محیط زیست نسبت به مسئله آلودگی هوا بی تفاوت نمی باشد، دارید تا به شهروندان قول داده شود این وعده محقق می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار