شهرری -فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: برای تحقق اهداف اشتغالزایی باید ضمن حمایت از کالای ایرانی، متکی به ظرفیت‌های داخلی بود و در این راستا فرهنگ‌سازی کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 02 November 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حسین توکلی کِجانی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار شهرستان ری اظهار داشت: در ۲ سال اخیر این شهرستان در جایگاه نخست ایجاد اشتغال قرار داشته و کسب این موفقیت باوجود شرایط بیماری کرونا و محدودیت ها، با همکاری دستگاه های اجرایی و ادارات شهرستان میسر شده و باید این روند استمرار داشته باشد.

وی افزود: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب عنوان سالها را در حوزه تولید نامگذاری می کنند زیرا تولید از مولفه های مهم اقتصادی و اشتغالزایی است و در شهرستان ری نیز بدلیل ظرفیت های موجود و همراهی دستگاه های اجرایی، شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری تولیدکنندگان مهیا است.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: در ری تنها تعدادی از صنایع و واحدهای تولیدی راکد هستند که در این خصوص بخشداران و دستگاه های متولی به نحوی اقدام کنند که این واحدها نیز به چرخه تولید بازگردند.
این مسئول اضافه کرد: اجرای طرح‌های کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای در ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی دارد و باید در این خصوص اطلاع رسانی لازم در شهرک های صنعتی و صنفی شهرستان انجام شود.

وی تاکید کرد: شایسته است در حوزه طرح های کارورزی و مشوق های بیمه ای اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار شهرستان ری با موضوع بررسی میزان تحقق ثبت اشتغال در سامانه رصد در سال ۱۴۰۰، میزان پیشرفت و تحقق طرح های کارورزی و مشوق های بیمه ای، آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای طرح های اشتغالزایی توسط بنیاد برکت و بررسی عملکرد دستگاه های حمایتی در خصوص جذب اعتبارات در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار