سفر شهردار و اعضاي شوراي شهر اراک به تبریز؛
شهردار اراک به همراه معاون امور هماهنگي مناطق شهرداري تبريز، در یک برنامه تلویزیونی شبکه سهند تبریز حضور یافت.
کد خبر: ۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۳ 26 January 2015

شهردار کلان شهر اراک به همراه تني چند از اعضاي شوراي اسلامي شهر طي سفر به کلان شهر تبريز از پروژه‌هاي عمراني اين شهر بازديد به عمل آورد.

محمد ابراهيم عباسي با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه سهند تبریز، اظهار داشت: چيزي که توجه ما را در بدو ورود به فعاليت‌هاي شهرداري کلان شهر تبريز جلب کرد، اين بود که شهر را در قالب يک کارگاه عمراني عظيم که در گوشه و کنار آن پروژه‌هاي متعدد عمراني در حال اجرا است، دیدیم و اين مهم نشان از اين دارد که شهر به سمت رشد و تعالي در حرکت است و قطعا بعد از اين سفر، از تجربيات شهرداري تبريز در اجراي پروژهاي عمراني استفاده خواهيم کرد.

عباسي تصريح کرد: همچنين در بحث سکونت گاه‌هاي غير رسمي که در شهرهاي صنعتي و در حال توسعه مشاهده مي‌شود و با گذشت زمان نيز افزايش پيدا مي‌کنند، بحث مهاجرت مطرح مي‌شود که افراد به دليل عدم توانايي مالي اقدام به ساخت ساختمان‌هاي مسکوني بدون رعايت قوانين شهرسازي و بدون مجوز ميکنند و به همین دلیل، اين ساختمان ها از مقاومت کافي برخوردار نبوده و همچنين معابر اين سکونت گاه ها به طرز غیر اصولی ايجاد می شود که در هنگام وقوع حوادث امکان خدمات رساني جامع و کامل وجود ندارد.

به همين دليل توجه به اين مسئله ضروري بوده و در اين راستا مسئولين شهرداري ها مي‌بايست با همکاري دستگاه‌هاي اجرايي از فرايند توسعه در اين سکونت گاه ها جلوگيري کنند.

معاون امور هماهنگي مناطق شهرداري کلان شهر تبريز هم در اين خصوص اظهار داشت: شهرداري تبريز با شعار "مديريت جهادي" علاوه بر پرداخت تسهيلات به طرح ساماندهي سکونت گاه‌هاي غيررسمي و بافتهاي فرسوده شهري، احداث معابر استاندارد را در دستور کاري خود قرار داده است.

شهردار و اعضاي شوراي کلان شهر اراک در اين سفر از پروژه قطار شهري و ساير پروژه‌هاي عمراني کلان شهر تبريز بازديد کرده و نشست مشترک اعضاي شوراي اسلامي شهر تبریز و اراک از دیگر برنامه های این سفر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار