مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

واکسیناسیون بیش از ۴۴ میلیون قطعه طیور صنعتی درچهارمحال و بختیاری

شهرکرد- مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه طیور صنعتی و ۷۹۲ هزار قطعه طیور بومی در استان واکسیناسیون شدند.
کد خبر: ۹۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 03 October 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری،  محمد اسدی صبح روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۴۴ میلیون و ۷۰۰ قطعه طیور صنعتی در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی در این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۱۷ مورد گزارش بیماری در چهارمحال و بختیاری داده شده است، عنوان کرد: با همکاری سپاه پاسداران استان ۷۹۲ هزار و ۸۶۳ طیور بومی در مناطق محروم و صعب العبور واکسیناسیون شدند.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به بررسی محموله‌های صادر شده از استان اشاره کرد و ادامه داد: ۷۳ هزار و ۱۴۲ کیلو گرم محصولات لبنی، ۲۸ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم ماهی سرد شده و ۳۰ هزار کیلوگرم ماهی منجمد از استان به خارج از کشور صادر شده است.

اسدی با بیان اینکه مبارزه با بیماری از اولویت‌های اداره کل دامپزشکی استان است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال فعالیت‌هایی پیشگیری در خصوص بیماری‌های «سل»، «بروسلوز گاو و گوساله ««بروسلوز گوسفند و بز»، «تب برفکی»، «رآکتور مشمشه»، «شارب» و «آبله» انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۸۱۵ بازدید از مراکز پرورش دام سبک و سنگین، کشتارگاه‌ها و مراکز توزیع انجام گرفته است، عنوان کرد: ۲۲ واحد متخلف در استان شناسایی و به مراجع قضائی ارجاع شده است.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیش از ۱۰ میلیون و ۲۶۱ هزار قطعه طیور کشتار شده در سه کشتارگاه فعال استان مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته که از این میزان بیش از ۸۳ هزار قطعه ضبط شده است.

اسدی به نظارت بر کشتار دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۵ هزار و ۲۸۰ دام در استان کشتار شده که ۲۱۵ لاشه به دلیل بیمار بودن ضبط شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار