ضرورت افزایش تبادلات مالی و بانکی بین دو کشور ایران و روسیه

شهرکرد-«تابناک»-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: وجه مشترک ایران و روسیه این است که هر دو کشور، تحریم توسط غرب هستند، به همین دلیل افزایش تبادلات مالی و بانکی بین دو کشور ضروری است.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵ 19 September 2024

به گزارش تابناک از شهرکرد، غلامعلی حیدری در دیدار با آندری ژیلتسوف سرکنسولگری روسیه در ایران، اظهار داشت: حضور سرکنسولگری روسیه در ایران در جشنواره اقوام ایران از نظر فرهنگی اثر بسیار خوبی خواهد داشت. خوشبختانه روابط بین ایران و روسیه در اوج خود بوده و دوستی بین دو کشور زیاد شده است.

وی گفت: کشور روسیه مزیت‌های خوبی از جمله عضویت در اتحادیه‌های مهم جهانی مخصوصا اوراسیا و شانگهای دارد که این فرصت بسیار خوبی برای این دو کشور است، خوشبختانه هر قدر پیش می‌رویم روابط بین ایران و روسیه دوستانه‌تر می‌شود. 

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسئولان دو کشور تلاش بر عمیق و نزدیک شدن روابط بین دو کشور دارند، ادامه داد: استان زیبای چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است. این استان جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که در صورت شناخت و استفاده از آن‌ها توسط روسیه می‌توان باعث توسعه صنعت گردشگری میان دو کشور شد.

حیدری مطرح کرد: این استان محصولات تولیدی کشاورزی بسیار خوب دارد، مردم با فرهنگ روسیه مشتاق محصولات ارگانیک هستند. استان چهارمحال بختیاری به دلیل هوای خوب، جغرافیا و چشمه‌ساران طبیعی فراوان در تولید ماهیان سردابی قزل آلا در کشور اول است که به کشور روسیه صادر می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باید تلاش کرد پل هوایی برای صادرات این محصول و سایر محصولات به روسیه برقرار شود تا محصولات تازه به دست مردم روسیه برسد. انعقاد قرارداد راهبردی بین ایران و روسیه جای خوشحالی دارد که امید است با شناخت ظرفیت‌ها بتوان شاهد افزایش صادرات بود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: وجه مشترک ایران و روسیه این است که هر دو کشور، تحریم توسط غرب هستند، به همین دلیل افزایش تبادلات پولی و بانکی بین دو کشور ضروری است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار