کاهش دما تا ۸ درجه و احتمال وقوع سیلاب در گیلان

کد خبر: ۸۹۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 21 August 2020

 

 کاهش دما تا ۸ درجه و احتمال وقوع سیلاب در گیلان

رشت - ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به تقویت نفوذ جریانات ناپایدار و شرایط برای بارندگی در استان از عصر امروز گفت: کاهش بین چهار تا هشت درجه ای دما ، بارندگی در بعضی مناطق شدید و بدنبال آن احتمال سیلابی شدن مسیل ها از شنبه تا دوشنبه در استان پیش بینی می شود.

شبنم هادی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تدریج از عصر امروز با نفوذ جریانات ناپایدار ، شرایط برای افزایش ابر ، وزش باد و در برخی نقاط رگبار باران فراهم می شود.

وی اضافه کرد: از روز شنبه با تقویت جریانات شمالی و خنک در منطقه، ابرناکی مه آلود بودن هوا، کاهش دما به طور متوسط در نقاط مختلف استان چهار تا هشت درجه ای ، بارندگی و وزش باد( در بعضی نقاط شدید) رعد و برق و احتمال تگرگ تا اواسط هفته پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: در مدت فعالیت این سامانه جوی؛  بالا  آمدن آب رودخانه ها ، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها ،  کاهش دید، احتمال خسارت به سازه های سبک (به سبب  وزش باد شدید) ،  احتمال لغزش و رانش زمین و  احتمال اصابت صاعقه وجود دارد.

هادی نژاد از شهروندان خواست از استقرار در حاشیه رودخانه ها در زمان فعالیت این سامانه بارشی بپرهیزند و سایربخش ها تمهیدات لازم را برای جلوگیری از  وارد شدن خسارت ها فراهم کنند.

وی  یاد آور شد:  آسمان استان برای روز شنبه قسمتی ابری تا ابری و مه آلود،  کاهش نسبی دما در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد به ویژه طی عصر و شب و در برخی مناطق شدید و  برای روز یکشنبه آسمانی استان نیمه ابری تا ابری ، مه آلود ، کاهش دما ، وزش باد و بارندگی ( بعضی مناطق شدید یا خیلی شدید) و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی همچنین بیشترین و کمترین دمای استان طی شبانه روز گذشته را ایستگاه کشاورزی رشت با ۳۲ درجه و دیلمان با ۱۵ درجه سانتی گراد عنوان کرد.

 سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: دمای رشت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۹ تا ۳۲ درجه نوسان داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار