سرپرست بخشداری ضیابر

رهاسازی یک میلیون و پانصد هزار بچه ماهی سفید در رودخانه آقا محله بهمبر، بخش ضیابر

کد خبر: ۱۱۷۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹ 05 July 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ارشاد ره انجام در حاشیه رهاسازی این بچه ماهیان در رودخانه آقامحله بهمبر، که رئیس اداره شیلات صومعه سرا و رئیس شورای بخش و جمعی از شوراهای اسلامی و دهیاران ضیابر نیز حضور داشتند، گفت: شهرستان صومعه سرا دارای ۸۸۰ پهنه مزرعه پرورش ماهیان گرمابی، به مساحت ۱۶۳۴ هکتار با ظرفیت تولید یازده هزار و ۴۰۰ تن در سال می باشد که از این تعداد ۶۵ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی به مساحت ۸۵ هکتار با ظرفیت تولید سالانه ۴۳۲ تن در بخش ضیابر می باشد، همچنین ۱۶ مزرعه سردآبی به ظرفیت تولید ۲۴۷ تن در سال در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲ مزرعه با ظرفیت تولید ۱۵ تن در سال مربوط به بخش ضیابر می باشد.

وی ادامه داد: ۵ مزرعه خاویاری در سطح شهرستان صومعه سرا با ظرفیت تولید ۲۵ تن وجود دارد که ۱ مزرعه خاویاری با ظرفیت تولید ۱۰ تن در سال متعلق به بخش ضیابر می باشد.

ره انجام با اشاره به اینکه در مزرعه پرورش ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری شهرستان حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهی تولید و به بازار عرضه می شود و برای ۸۵۰نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

ره انجام با اشاره به ظرفیت این بخش در حوزه کشاورزی و شیلات و داشتن آببندان و منابع آبی مستعد و مطلوب گفت: بخش ضیابر می‌تواند در حوزه صنعت آبزی‌پروری در راستای اشتغال و رونق اقتصادی منطقه نقش موثری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار