6 هزار تن نیترات پتاسیم در چهارمحال و بختیاری تولید شد

تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تولید 6 هزارتن محصول شیمیایی نیترات پتاسیم در استان خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۲۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 14 March 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- امین صلابت اظهارداشت: با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارگران این واحد صنعتی، امسال بیش از 6 هزار تن نیترات پتاسیم تولید و در بازار داخل و خارج از ثبت سفارش شده است.
به گفته وی، این واحد صنعتی هم اکنون20 درصد نیاز داخلی به این محصول تامین را تولید می کند و بیش از 2 میلیون و 400 هزار دلار برای کشور صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: این واحد صنعتی به خطوط جدید تجهیز شده و از سال آینده روزانه 120 هزار تن و بطور متوسط سالانه 30 هزار تن نیترات پتاسیم تولید خواهد کرد.
صلابت با اشاره به کاربردهای متعدد نیترات پتاسیم در صنایع دفاعی، نفت، کشاورزی، تولید کاشی و سرامیک، لعاب و شیشه، گفت: با راه اندازی خط تولید جدید این واحد صنعتی، تولید نیترات کلسیم و نیترات منیزیم نیز برای نخستین بار به صورت صنعتی و پاستیل محقق شده است.
وی گفت: تا قبل از راه اندازی این واحد صنعتی، نیترات پتاسیم کشور از کشورهای هلند و بلژیک وارد می شد که محصول با کیفیت این واحد هم اکنون با یک سوم قیمت وارداتی تولید می شود و واردات این محصول از خرداد امسال متوقف شد.
وی ادامه داد: نمونه های این محصول برای صادرات به این کشورها ارسال و تاییدیه دریافت شده است.
صلابت بیان کرد: کارخانه تولید نیترات پتاسیم در شهرک صنعتی شهرکرد، در ردیف بزرگترین کارخانه های خاورمیانه قرار دارد که سالانه حدود هشت هزار و 400 تن نیترات پتاسیم تولید می کند.
تنها کارخانه نیترات پتاسیم کشور، پارسال در شهرک صنعتی شهرکرد راه اندازی شد و زمینه اشتغال دائم 55 نفر را فراهم کرد.
بر اساس این گزارش هم اینک 35 واحد صنعتی تولید مواد شیمیایی در استان فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار