رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور از احیای حدود ۷ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه تعطیل و تعطیل کشور با تزریق حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 06 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام حسن درویشیان، ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم بر اتمام طرح‌های نیمه تمام با اولویت پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت است.

وی تاکید کرد: بیشتر طرح‌های افتتاحی در دهه فجر ازجمله پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۵۰ درصد از سنوات قبل بوده که دولت سیزدهم طبق تعهد حاکمیت و دولت آنها را دنبال کرده است.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور ادامه داد: طبق دستور رییس جمهور تولید انواع واگن‌ها و نیازمندی‌های کشور در حوزه ریلی باید بین همه تولیدکنندگان داخلی توزیع شود و بر اساس قانون نیز تا زمانی که امکان تولید در داخل هست نباید واردات انجام شود.

وی گفت: در صورتی که تولید داخل نتواند نیاز کشور را تأمین کند مجوز واردات مازاد آن صادر می‌شود.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور گفت: طبق گفته‌های مجموعه واگن پارس ظرفیت تولید در این مجموعه وجود دارد اما سفارشی تولید نیست و برخی نیز سفارش‌های خود را لغو کرده‌اند که این مشکل در حال پیگیری است تا دستور ریاست جمهور اجرا شود.

وی بیان کرد: برخی استان‌ها در بخش‌های مانند مسکن تبدیل به کارگاه شده‌اند.

حجت‌الاسلام درویشیان در خصوص اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مبنی بر مکلف دولت خرید سقف ۱۰۰ میلیارد دلار کالا یا خدمت شرکت‌هایی که از مصرف سوخت کم می‌کنند، توضیح داد: در این خصوص نیز دلایل و موانع وزارت نفت بررسی می‌شود تا در جهت رفع این موانع اقدامات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار