مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مرکزی، از آزادی ٢۶ زندانی غیر عمد با اجرای پویش روز پدر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 26 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمدحسن حسن‌بیگی گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رجب و ولادت پدر یتیمان مولا علی (ع) پویش آزادی ۷ نفر از محکومین جرایم غیرعمد استان مرکزی به همت ستاد مردمی دیه استان راه‌اندازی شد که با مشارکت خوب خیرین شاهد آزادی ٢۶زندانی غیر عمد شدیم.

او افزود: به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و روز پدر تعداد ٢۵نفر از محکومین جرایم غیرعمد از زندان‌های استان مرکزی آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که از این تعداد ۶ نفر مربوط به مددجویان مهریه و بقیه زندانیان آزاد شده در خصوص بدهی مالی در زندان‌های استان نگهداری می‌شده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مرکزی افزود: مبلغ کل بدهی این محکومین ۳۶۶ میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال بوده که ۹۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از محل گذشت شاکی، ۷ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال آورده مددجویان و ۲۴۸ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال از محل پذیرش اعسار تامین شده است.

وی پرداختی از سوی ستاد دیه استان و خیرین را ۴ میلیارد و ۱۰۳ میلیون و پرداختی از سوی ستاد دیه کشور را ۲ میلیاردد و ۹۰۰ میلیون ریال برشمرد.

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مرکزی از آزادی ۲۰۴ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون به همت ستاد دیه استان مرکزی و با مشارکت نیکوکاران و خیران استان خبر داد و اعلان کرد: در سال جاری و تاکنون ۱۹۴ مرد و ۱۰ زن زندانی جرایم غیر عمد استان به همت ستاد دیه استان مرکزی و با مشارکت نیکوکاران و خیران استان از حبس رهایی یافتند.

حسن بیگی با اظهار اینکه رقم بدهی این مددجویان آزاد شده، نزدیک به ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال بوده است، بیان کرد: فرآیند آزادسازی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها به میزان ۲ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال، اعلام گذشت شکات به مبلغ ۶۰۴ میلیارد و ۴۳۹ میلیون ریال و ۳۷۶ میلیارد ریال، آورده خانواده مددجو به میزان بیش از ۶۰ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی به میزان بیش از ۷۲ میلیارد ریال بوده است، همچنین پرداخت بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور، استان و از محل کمک‌های مردمی بیش از ۵۹ میلیارد ریال است.

به گفته وی شماره حساب‌ های ستاد دیه به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار