سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان گفت: در راستای ارتقا ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز اجرای نیوجرسی و حفاظ بتنی در محورهای شریانی و آزاد راهها در دستور کار اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان اصفهان قرار دارد. محمدحسن محمدزمانی از افزایش ارتفاع حفاظ جدا کننده های بتنی (نیوجرسی) آزاد راه فرودگاه اصفهان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.
وی ادامه داد: باهدف ایمن سازی نقاط حادثه خیز، اجرای حفاظ بتنی در آزاد راه فرودگاه اصفهان به طول ۱۲ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی پنج درصد در حال انجام است که این طرح تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد.
سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان گفت: طبق آمار پلیس راه استان پس از نصب نیوجرسی در آزاد راه فرودگاه اصفهان تصادفات رخ به رخ و فوتی به صفر رسیده و این نشان دهنده نقش بسیار موثر حفاظ بتنی در کاهش تصادفات جادهای است.
وی اظهار داشت : آزادراه فرودگاه بهعنوان یکی از طرح های شاخص و فعال در دست اجرای این اداره کل است که به دلیل افزایش ایمنی تردد مسافران و کاربران جاده ای از این مسیر و با توجه به اهمیت این محور از نظر تردد و ترافیک، سهم بسزایی در کاهش حوادث جاده ای و رضایت مندی کاربران خواهد داشت.
محمدزمانی با اشاره به اهمیت موضوع بازدهی مناسب این نوع تجهیزات راه، اضافه کرد: اجرای نیوجرسی در محورهای مشابه استان در دستور کار اداره ایمنی راه و حریم قرار دارد.
آزادراه فرودگاه در منطقه ۱۰ اصفهان واقع شده و یکی از معابر اصلی در اصفهان محسوب می شود که نگهداری آن برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای است.
وی با اشاره به اینکه پروژه راه اصفهان - بهارستان شروع شده اظهار داشت: زیرسازی ها و تعویض نیوجرسی ها از معمولی به مفصلی و در ادامه تکمیل روشنایی و لکه گیری و روکش آسفالت که مورد درخواست جدی مردم استان و استانهای همجوار قرار داشت، انجام خواهد شد.
سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان ادامه داد: جاده سگزی - اصفهان در محدوده جیلان آباد به اصفهان تا پل دره شوری و تقاطع فرودگاه در برنامه قرار گرفته است.
وی افزود: نصب و جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل موجود در آزاد راه معلم شروع شده و اینگونه اقدامات در سایر نقاط استان هم بصورت گسترده در حال انجام است.
محمدزمانی با بیان اینکه هزینه های نگهداری و ترمیم راهها بسیار سنگین است، اضافه کرد: نصب هر کیلومتر نیوجرسی مفصلی ۲ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی خاطرنشان کرد: روکش آسفالت هزار کیلومتر راه در این استان ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.
سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان بیان کرد: در صورتیکه امسال مرمت راههای استان انجام نشود، سال آینده امکان اجرا با این هزینه ها وجود ندارد و بجز مباحث تورمی، بارندگی و گذشت زمستان از روی جاده ها موجب تشدید خرابی راهها و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی هزینه ها خواهد شد.
وی افزود: نوسازی و بازسازی ناوگان، روکش آسفالت جادهها، معاینه فنی خودروها و انجام همه این اقدامات در راستای ارتقای ایمنی تردد و جلوگیری از حوادث رانندگی است.