برداشت بیش از ۸ هزار تُن گردو از باغات چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سطح زیر کشت باغات گردو استان در حال حاضر ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری برداشت گردو در باغات استان بیش از ۸ هزار تُن باشد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 25 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه برداشت گردو در چهارمحال و بختیاری از اواخر شهریورماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد، گفت: زمان برداشت گردو در استان بسته به شرایط اقلیمی و آب و هوایی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سطح زیر کشت باغات گردو استان در حال حاضر ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار است که از این میزان ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار بارور هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری برداشت گردو در باغات استان بیش از ۸ هزار تُن باشد، افزود: نسبت به سال گذشته برداشت گردو بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است.

شیرانی با بیان اینکه غالب ۹۰ درصد باغات چهارمحال و بختیاری به صورت بذری است، یادآور شد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی و وزارتخانه حرکت به سمت کشت‌های پیوندی و یکسان است، در همین راستا یک هکتار از باغات استان زیر کشت رفته و در سال‌های آینده شاهد ارتقا و بازار پسندیدی این محصول هستیم.

وی گفت: لازم به ذکر است بیشترین سطح باغات گردو در استان در شهرستان‌های سامان، بروجن و فارسان قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات خشکبار در استان از نظر کمیت و کیفیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در کنار مصرف داخلی در استان، در استان‌های دیگر نیز بازار‌های خود را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار