بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 22 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

هاشمی استیضاح وزیر پرکار روحانی را کلید زد/ عثمانی: وقتی پول نیست آخوندی چه کار کند؟


سیاست > مجلس - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است که مشکل وزارتخانه هایی همچون راه و شهرسازی، بی پولی است.

عبدالله احمدی: با اینکه این روزها نمایندگان مجلس در انتظار گزارش کمیسیون ویژه برجام به صحن علنی هستند و فضای خانه ملت و گفتگوهای نمایندگان با یکدیگر حول این موضوع می گردد اما رئیس کمیسیون عمران امروز ابتدا در تذکر شفاهی خود خواستار استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی شد و پس از آن نامه این در خواست را تحول هیئت رئیسه داد.

هاشمی که در دولت دهم قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بوده، در این نامه آورده است که به دلیل ضعف عمده در تعامل وزیر مربوط با مجلس ، اغناء متقاضیان از توضیحات وزیر در جلسه رسیدگی به موارد استیضاح حاصل نگردید و با توجه به اصرار متقاضیان استیضاح بر ضرورت طرح موضوع در صحن علنی مجلس، نتایج بررسی جمع‌بندی و به هیأت رئیسه ارسال شد اما با گذشت مدتی پس از بررسی استیضاح و ارجاع موضوع، موارد مورد دغدغه اینجانب نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش هم پیدا کرد.

وی همچنین در این نامه محورهای این استیضاح را در بخش های مسکن،نظام مهندسی و کنترل ساختمان،حمل و نقل،تأمین مالی و اجرای پروژه‌های عمرانی،حوزه عمومی، اداری و ساختاری عنوان کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پایان این نامه آورده است: اینجانب در جهت عمل به منظور مقام معظم رهبری در ایجاد فضای همدلی و همزبانی در تمام جلسات کمیسیون و فردی و همچنین در مکاتبات رسمی همواره بر اعلام آمادگی برای کمک‌های تقنینی، حمایتی و نظارتی برای حل مشکلات تأکید کرده اما اقدامی از جانب وزارتخانه مذکور در استفاده از فرصت‌های پارلمانی اعلام شده مشاهده نمی‌شود، لذا علی‌رغم اینکه تا کنون به جهت رعایت بی‌طرفی که بعضاً با شائبه حمایت بنده از وزیر در روند بررسی تقاضای استیضاح موجب دلخوری متقاضیان محترم نیز می‌گردید، بر اساس مفاد آیین‌نامه داخلی و نظرات هیأت رئیسه مجلس به مدیریت فرآیند بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی پرداخته و به دلیل عدم مشاهده همراهی و تعامل وزیر محترم در رفع موانع و حل مشکلات موجود بر خود لازم می‌دانم از تأئید ضرورت استیضاح مذکور حمایت نمایم.

استیضاح آخوندی با اقبال مجلس مواجه نمی شود/ مشکل وزارتخانه، بودجه است

این در حالی است که محمد قسیم عثمانی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم بوکان در مجلس در این رابطه در گفتگو با خبرآنلاین تصریح کرد:به نظر می رسد بعد از استیضاح آقای فانی که رای نیاورد، زمینه استیضاح در سال آخر مجلس برای هیچ یک از وزرای دولت روحانی مهیا نیست.

 وی افزود: در حال حاضر طرح موضوع استیضاح هم خیلی جالب نیست چراکه استیضاح آقای آخوندی را نمایندگانی که به دنبال استیضاح وی هستند خیلی وقت است که مطرح کرده و یک روز گفتند می شود و یک روز گفتند نمی شود.

عثمانی با اشاره به نامه امروز رئیس کمیسیون عمران به هیئت رئیسه برای اعلام وصول استیضاح خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در این مقطع زمانی، نه زمینه نتیجه بخشی آن در مجلس وجود دارد و نه خیلی نمی تواند در شرایط فعلی کشور، موجب بهبود شود.

وی در خصوص عملکرد آخوندی گفت:حوزه راه و مسکن مشکل دارد اما مشکل از آخوندی نیست، بلکه مشکل بی پولی است به این معنا که وقتی منابع مالی وجود ندارد هر کس که وزیر باشد هم نمی شود از او توقع معجزه داشت.

عثمانی تاکید کرد: بنده خودم بیشترین گله مندی را نسبت به راههای حوزه انتخابیه ام دارم، ولی وقتی پول نیست چه کار می شود کرد؟!

وی در خصوص میزان اقبال نمایندگان به این استیضاح در صورت اعلام وصول گفت: به نظر می رسد که اکثریت مجلس با این استیضاح همراه نخواهد بود و این استیضاح نمی تواند در صحن علنی رای بیارود.

در همین حال پیش از این نیز برخی نمایندگان در گفتگو با خبرآنلاین احتمال استیضاح آخوندی در مجلس نهم را ضعیف ارزیابی  کرده بودند.

یوسفیان: عملکرد آخوندی بینی و بین الله خوب است

 در همین رابطه عزت الله یوسفیان ملا گفته بود که ظاهرا موضوع این استیضاح با پس گرفتن تعدادی از امضاها از سوی برخی نمایندگانی که خواستار استیضاح آخوندی بودند، منتفی شده  و همکاران ما متوجه شده اند که آقای آخوندی مستحق استیضاح نبوده و نیست. (اینجا بخوانید)

وی در ادامه با بیان اینکه بنده مخالف این استیضاح بودم افزود: عملکرد وزیر راه و شهرسازی بینی و بین الله عملکرد بسیار خوبی است و خوشبختانه همکاران ما در این موضوعات فشار وارد نمی کنند.

باید دست وزیری که با بی پولی وزارتخانه اش را می چرخاند، بوسید!

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفته بود که دست آخوندی را به عنوان وزیری که بدون پول وزارتخانه اش را می چرخاند، می بوسد. (اینجا بخوانید)

وی خاطرنشان کرد ه بود: این روزها بازهم زمزمه استیضاح مطرح شده است، در حالیکه یک ریال به این وزارتخانه اعتبار تخصیص نداده اند، بنابراین من دست آقای آخوندی را می بوسم که به عنوان وزیربا اینکه منابع دولتی در اختیار ندارد، با کمک گرفتن از بخش خصوصی امور وزارتخانه تحت امرش را پیش می برد.

با این حال باید دید، کسانی که این طرح را امضاء کرده اند آیا در روز های آینده امضای خود را پس خواهند گرفت یا  با اعلام وصول استیضاح،آخوندی برای دفاع از عملکردش که او را به یکی از پرکارترین وزرای دولت یازدهم تبدیل کرده است، به خانه ملت خواهد رفت؟


مهران مدیری به ژوله رای می دهد یا حیایی؟

مهران مدیری، بازیگر و کارگردان هم با اشتراک گذاشتن عکسی مشترک از خودش و ژوله از مخاطبانش خواست به این نویسنده رای بدهند.
خبرآنلاین: مهران مدیری، بازیگر و کارگردان هم با اشتراک گذاشتن عکسی مشترک از خودش و ژوله از مخاطبانش خواست به این نویسنده رای بدهند.

مدیری که در سریال‌هایی چون «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «قهوه تلخ» و ... با ژوله همکاری داشته است، دست به کار تبلیغ برای ژوله شده است.

او با اشتراک گذاشتن تصویری از خودش و ژوله نوشته: «عكسى با دوست و همكار قديمى اميرمهدى ژوله عزيز كه در خندوانه درخشيد. براى راى به او از كد # ٢*٢*٣*٥*٧٨٠* استفاده كنيد.»

مدیری همچنین گفته: «به زودى منتظر خبر هايى از فصل دوم سريال در حاشيه باشيد. همچنين سريال ١٠ قسمتى عطسه نيز براى ورود به نمايش خانگى آماده مى شود.»

مهران مدیری به ژوله رای می دهد یا حیایی؟


دو روایت از قتل مداح معروف کرمانشاهی/ از حسادت به باجناق تا تشکر نکردن از حضورش در مجلس ختم


جامعه > حوادث - متهم به قتل سعید محمودی، مداح معروف کرمانشاهی در حالی متواری است که دو روایت متفاوت از انگیزه قتل وجود دارد.در حالی که عده ای از حاضران در این مجلس عزاداری می گویند ضارب ،به دلیل نبرده شدن اسمش توسط مداح جلسه او را به قتل رسانده روایت دیگر حکایت از حسادت ضارب به باجناقش دارد که اسمش از بلندگو اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین؛ پنج شنبه بیست و ششم شهریور ماه مراسم ختمی در مسجد میر عبدالباقی شهرستان کرمانشاه برگزار شد که پایان خونینی داشت؛ سعید محمودی قاری قرآن که در این مجلس به عنوان مداح حضور پیدا کرده بود در پی درگیری با یکی از حاضران این مجلس به شدت مضروب شد و به بیمارستان امام رضای این شهر منتقل شد. شدت ضربه به قدری بود که وی نتوانست بیش از این آن راتحمل کند و فردای همان روز پس از آنکه 12 ساعت در کما بود، جان سپرد.

این مداح 36 ساله کرمانشاهی در حالی جان خود را ازدست داد که متهم به قتل که هویتش نیز مشخص است ، همان روز حادثه متواری شد و پلیس هنوز موفق به دستگیری او نشده است.

بنا به روایتی که افراد حاضر در این مجلس ختم از ماجرا دارند ضارب به این دلیل که سعید محمودی نامش را از بلندگو اعلام نکرده و از حضور او در این مجلس تشکر نکرده دست به این کار زده است.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم به خبرآنلاین گفت: ضارب از قدیم با مقتول دوست بودند و سابقه رفاقت بین آنها بود . زمانی که ضارب وارد مجلس شد نزد محمودی رفت و از او خواست که نامش را اعلام کند اما حاج آقا محمودی از این کار امتناع کرد و به او گفت که صاحب عزا خواسته نام کسی برده نشود. ضارب هم که از این موضوع ناراحت شده بود به او گفت که آخر مجلس بایستد تا با هم صحبت کنند. پس از اتمام مراسم درحالی که سعید محمودی وارد کوچه شد تا سوار ماشینش شود، ضارب از پشت سر با یک قفل فرمان به او حمله کرده و به سرش ضربه می زند و بعد هم از محل فرار می کند.

با این حال روایت دیگری نیز وجود دارد که چند تن از افراد نزدیک به متهم معتقدند علت این ماجرا این بوده است که محمودی چند بار نام باجناق ضارب را از بلندگو اعلام کرده است.

یکی از این افراد به خبرآنلاین گفت: متهم به قتل به همراه باجناقش در این مراسم حضور پیدا کرده بود. در انتهای مراسم، مداح چند بار اسم باجناق متهم را عنوان و از او تشکر کرد ضارب هم از این قضیه ناراحت شد و به مداح اعتراض کرد و محمودی هم در جواب به او گفت که باجناق تو فرد معروف و شناخته شده ای است و به همین دلیل نام او را آوردم. بعد از آن هم که مراسم تمام شد ضارب با قفل فرمان به سر مداح چند ضربه زد و از محل فرار کرد.

این پرونده تا دستگیری عامل قتل، در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه مفتوح است.

نابغه ایرانی به تیم رئال مادرید پیوست + تصویر

فوتبالیست نابغه ۶ ساله جیرفتی پس از انجام تست و تأیید آکادمی فوتبال باشگاه اروپایی رئال مادرید اسپانیا به تیم نونهالان این باشگاه پیوست.
بردیا مهنی فوتبالیست نابغه ۶ ساله جیرفتی پس از اینکه دو هفته پیش مربیان استعدادیاب این باشگاه معتبر فوتبال جهان در تهران کلیپ بازی‌های وی را مشاهده کردند پیشنهاد حضور در اروپا را به اولیای وی دادند که مورد موافقت ولی این بازیکن 6 ساله قرار گرفت.

به گزارش آفتاب به نقل از آنا، پس از سفر بردیا به همراه پدرش به اسپانیا، این نابغه فوتبالیست ایرانی مورد تست آکادمی رئال مادرید قرار گرفت و مربیان آکادمی از نزدیک شاهد بازی خارق العاده این نابغه ۶ ساله قرار گرفتند و نهایتا مورد تأیید یکی از معتبرترین باشگاه فوتبال جهان قرار گرفت و به این باشگاه پیوست.

نابغه ایرانی به تیم رئال مادرید پیوست + تصویر


تصمیم مجلس درباره قطع یارانه از سال 95


یک نماینده مجلس از منتفی شدن طرح دو فوریتی پارلمان برای قطع یارانه نقدی از سال ۹۵ خبرداد.

خبرگزاری مهر: نادر قاضی پور نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از منتفی شدن ارائه طرح دو فوریتی تعدادی از نمایندگان مجلس برای کاهش رقم یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰ هزار تومان و کاهش آن پس از سه ماه به ۱۵ هزار تومان و در نهایت قطع آن از سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی خبرداد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس که این طرح را برای طرح در مجلس امضا کرده بودند، امضای خود را پس گرفتند و تنها ۴ تن از نمایندگان از جمله بنده و آقایان مصباحی مقدم، مطهری و محجوب امضای خود را پس نگرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه طرح مذکور بتواند در مجلس مطرح شود، نیاز است که حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده و خواستار مطرح شدن آن شوند.

امروز قرار بود طرحی دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی مطرح شود که اگر به تصویب می رسید، دولت موظف می‌شد یارانه نقدی هر فرد را از زمان اجرا ابتدا از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰ هزار تومان و پس از سه ماه به ۱۵ هزار تومان کاهش دهد.

براساس این طرح و در صورت تصویب مجلس، یارانه نقدی از سال ۹۵ برای تمام خانوارهای ایرانی به جز افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قطع می‌شد. این طرح در راستای اصلاح بند الف ماده ۷ قانون هدفمندی یارانه‌ها بود.  

ایرج ندیمی نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی در این باره مطرح کرده بود که این طرح امروز در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی پخش شده است.


کشف شمشیر «مختار ثقفی» در سعدآباد


رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی شمشیر متعلق به مختار ثقفی در حاشیه مراسم رونمایی از کتب دفاع مقدس خبر داد.
خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی شمشیر متعلق به مختار ثقفی در حاشیه مراسم رونمایی از کتب دفاع مقدس خبر داد.

نشست خبری امیر سرتیپ گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز برگزار شد.

در این نشست خبری، گلفام ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس عنوان کرد: برای یادکرد این ایام، باید نقش امام راحل را در آن بسیار پررنگ نشان داد. ایشان رهبری بودند که تصمیم های بزرگ و راهبردی زیادی را اتخاذ کردند، از جمله حفظ ارتش بعد از انقلاب و حتی حفظ ارتش و ایجاد رابطه خوب با آن در سال های قبل از پیروزی انقلاب. به طوری که می دانیم امام خمینی(ره) از سال ۴۲ با ارتش در ارتباط بوده و در مقابل آن ایستاد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی در سال های پس از پیروزی انقلاب و قبل از دفاع مقدس سنگربان اول انقلاب بوده است، گفت: در ۱۸ ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی ۵۷۵ نفر از پرسنل ارتش برای حفظ انقلاب اسلامی شهید شدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در همین زمینه تاکید کرد: اینکه عنوان کنیم ما در آغاز جنگ با یک غافلگیری مواجهه شدیم، صحیح نیست. درست است که ما دشمن ضعیفی نداشتیم، اما در مقابل حمله دشمن نیز طرح های پیش بینی شده متعددی را به اجرا درآوردیم که یک نمونه از آنها طرح حمله ۱۴۱ فروند هواپیمای ایرانی به عراق یکروز پس از تهاجمش به ایران بود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: روز چهارشنبه اول مهر ماه از ۶ عنوان کتاب تازه تالیف شده درباره تاریخ دفاع مقدس و اسناد جنگ رونمایی خواهیم کرد. این مراسم در موزه نظامی مجموعه سعدآباد برگزار خواهد شد که به همراه سایر موزه های نظامی کشور سیاستگذاری درباره آن به ارتش جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است.

کشفیات تازه از موزه نظامی سعدآباد

گلفام در همین زمینه افزود: در موزه نظامی سعدآباد با مجموعه غنی از ادوات نظامی تاریخی مواجه بودیم که مدت زیادی بود به روی آنها تحقیق می کردیم تا بتوانیم صاحبان اصلی آنها را شناسایی کنیم. در میان آثار موجود در مخزن این موزه  به سه قبضه شمشیر برخوردیم که بررسی اسناد تاریخی مرتبط با آنها در دوره قاجار و پهلوی اول توسط اساتید تاریخ به ما نشان داد که یکی از این شمشیرها متعلق به مختار ثقفی است که به ایران هدیه شده و قرار است همزمان با مراسم چهارشنبه رونمایی کنیم. این مراسم روز چهارشنبه ۱۰ صبح در موزه نظامی سعدآباد برگزار می شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در ادامه در تشریح سایر برنامه های تدارک دیده شده از سوی سازمان متبوع خود برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس به برگزاری همایش فرماندهان شهید لشکر ۹۲ زره ای خوزستان اشاره کرد و گفت: این مراسم روز شنبه ۴ مهر ماه ساعت ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود. همچنین در روز ۵ مهر ماه نیز در باغ موزه دفاع مقدس و از ساعت ۱۸ عصر همایش گرامیداشت خانواده شهدا و گرامیداشت عملیات ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان شد، برپا می شود.

گلفام در ادامه از اجرای مراسم نصب تندیس شهید اشراف در محل تپه نورالشهدا و رونمایی از پل شهید صفوی در محل تقاطع بزرگراه همت و آزادگان در روز ششم مهر ماه خبر داد و توضیح داد: در روز پایانی هفته دفاع مقدس مصادف با هفتم مهر ماه نیز همایش فرماندهان شهید در سانحه سقوط هواپیمای C۱۳۰ در شهرری- کهریزک برگزار خواهد شد و در همان روز نیز مراسمی به منظور نصب تندیس شهید فلاحی در سراه زعفرانیه تهران اجرا خواهد شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار