فرماندار تفرش:
فرماندار تفرش گفت: فعالسازی دبیرخانه مد و لباس اسلامی در تفرش به منظور صیانت از حقوق شهروندی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ 03 March 2015
کریم حمیدوند در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی تفرش با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی در جامعه اظهار داشت: حقوق شهروندی در جامعه از حقوق اصلی مردم بوده که باید در جامعه حفظ و رضایت خاطر مردم تامین شود.

وی افزود: در یک تعریف ساده و ابتدایی می‌توان گفت شهروند به تک تک افرادی که در یک جامعه یا کشور زندگی می‌کنند گفته می‌شود که در این تعریف کلیدی افرادی که در محدوده جغرافیایی یک کشور زندگی می‌کنند و افرادی که به عنوان تبعه در خارج کشور زندگی می‌کنند نیز شهروند تلقی می‌شوند.

فرماندار تفرش با اشاره به رابطه چند سویه دولت و شهروندان در جامعه گفت: رابطه چند سویه بین دولت، جامعه و شهروندان ایجاب می‌کند که منافع فردی مستلزم تأمین منافع ملی و اجتماعی باشد و بر این اساس شهروندان دوگانگی و تضادی بین منافع خود و منافع دولت یا جامعه احساس نمی‌کنند.

حمیدوند تصریح کرد: در مفهوم شهروندی حقوق و تکالیفی متناسب برای هر یک از شهروندان در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس شهروندی در عین حال که مجموعه حقوقی را برای شهروندان تعیین می‌کند و آنها را بدون استثناء بهره‌مند از این حقوق می‌داند، تکالیفی را هم برای آنها متصور می‌شود که باید به آنها بپردازد.

وی افزود: مسئولان باید با برخورد اسلامی و انسانی با ارباب رجوع روبرو و حرف دل مردم را بشنوند حتی اگر مسئولی نمی‌تواند مشکلی را نیز حل کند باید با صداقت و به دور از غرض ورزی با مردم برخورد مناسبی داشته باشد.

فرماندار تفرش با اشاره به تلاش مسئولان و افزایش آگاهی مردم جامعه گفت: انقلاب اسلامی با حضور و پشتیبانی مردم شکل گرفته بنابراین باید مسئولان در راستای تامین نیاز و رضایتمندی مردم تلاش کنند زیرا که مردم آگاه و مطالبه گر بوده و مسئولان باید با جواب‌های منطقی و به دور از تضعیف شخصیت، پاسخگوی مردم باشند.

حمیدوند تصریح کرد: حقوق شهروندی از جامعیتی برخوردار است که شکل و نوع حکومت و حاکمان را در درون خود جای می‌دهد و این شهروندان هستند که با اعمال حقوق خود به انتخاب حکومت و حاکمان می‌پردازند و بر این مبنا موجودیتی که خود ناشی و زاییده حقوق شهروندی است نمی‌تواند موجد این حق باشد.

وی افزود: نکته دیگر آنکه حقوق شهروندی دارای کلیت و یکپارچگی بوده که نمی‌توان اجزاء آن را از هم تفکیک کرد و نگاه انتزاعی و ناقص به حقوق شهروندی و تلاش برای رعایت قسمتی از این حقوق در مقابل نادیده گرفتن بخش دیگری از آن نه تنها زمینه اجرا و تحقق نمی‌یابد، بلکه کلیت حقوق شهروندی را نیز مخدوش می‌سازد.

فرماندار تفرش با اشاره به گزارش‌های ارائه شده درباره رعایت حقوق شهروندی گفت: فعال‌سازی دبیرخانه مد و لباس، کشیک نانوایی‌ها در ایام نوروز، جمع آوری وسایل مغازه هایی که در پیاده روها سد معبر کرده اند، رعایت نظافت در تاکسی‌ها، نظرسنجی مردم درباره برپایی سه شنبه بازار، ‌از مهم‌ترین گزارش‌های ارائه شده درباره رعایت حقوق شهروندی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار