رييس پليس فتا استان لرستان:
رييس پليس فتا استان لرستان از انهدام باند منتشر کننده تصاوير خصوصي شهروندان در فضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي توسط پليس فتا بروجرد خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 25 July 2021

 اين مقام انتظامي بيان داشت: با بررسي محتوي منتشرشده توسط متهم و همچنين اظهارات شکات سرنخ‌های اوليه جهت پيگيري پرونده توسط کارشناسان پليس فتا بروجرد دست آمد.
 سرهنگ ابراهيمي گفت: با تشکيل تيمي از کارشناسان پليس فتا بروجرد و همکاري کارشناسان فتا استان يکي از متهمان شناسايي و با هماهنگي مرجع قضايي دستگير و به پليس فتا انتقال داده شده و زماني در برابر مستندات قرار گرفت ضمن قبول بزه انتسابي لب به اعتراف گشوده و با معرفي همدستان خود ادامه تحقيقات را وارد فاز جديد کرد.
 رئيس پليس فتا استان گفت: در يک عمليات هماهنگ دو نفر ديگر از همدستان متهم دستگير و به پليس فتا انتقال داده شدند که در ابتدا با انکار شديد هرگونه ارتباط با پيج مجرمانه، خود را بی‌اطلاع قلمداد می‌نمودند اما زماني در برابر مستندات و اظهارات صريح متهم اصلي پرونده قرار گرفتند به جرم خود معترف شدند.
 سرهنگ ابراهيمي ادامه داد: در بازجويي از نفرات دستگیرشده مشخص شد در زمينه امنيت پيج هاي اينستاگرام فعاليت می‌نمایند که برخي دارندگان پيج هاي اينستاگرام امنيت پيج کاربري خود را به متهمان واگذار کرده‌اند و تمام دسترسی‌های لازم اهم از شماره تلفن همراه، ايميل، نام کاربري و پسورد عملاً تمام اطلاعات لازم جهت هک پيج هاي خود را در اختيار متهمان قرار داده‌اند.
 وي افزود: زماني متهمين به پيج هاي قربانيان خود دسترسي پيدا می‌کردند تصاوير ارسال‌شده توسط مخاطبين در چت‌های خصوصي را کپي نموده و در پيج مجرمانه خود با استفاده از الفاظ و صفات غير مرتبط باز نشر کرده و از اين طريق اقدامات مجرمانه خود را پيش می‌بردند.
رئیس پليس فتا استان لرستان ضمن اعلام هشدار به مجرمان سايبري در خصوص امنيت شهروندان گفت: امنيت شهروندان در فضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي خط قرمز پليس فتا می‌باشد که در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاري در فضاي مجازي پليس فتا مقتدرانه وارد عمل خواهد شد تا اين فضا را براي مجرمين ناامن کند و مجرمان سايبري اطمينان داشته باشند هیچ‌گونه مصونيتي در اين حوزه نخواهند داشت.
 اين مقام انتظامي از شهروندان درخواست کرد نسبت به انتشار تصاوير و فیلم‌های خصوصي در فضاي مجازي حساسيت بيشتري داشته باشند تا در دام مجرمين سايبري گرفتار نشوند و در صورت رؤیت هرگونه موارد مجرمانه مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمي به کارشناسان ما گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار