با حکم استاندار همدان:
با حکم استاندار همدان،رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان همدان به عنوان عضو اصلی جدید شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان همدان معرفی شد.
کد خبر: ۹۷۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 24 June 2021
با حکم استاندار همدان،رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان همدان به عنوان عضو اصلی جدید شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان همدان معرفی شد. 

به گزارش تابناک همدان؛ دکتر شاهرخی استاندار همدان طی حکمی محمد ارغوان رئیس اتحادیه صنف قنادان و شیرینی فروشان همدان را به عنوان عضو اصلی و جدید شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان همدان معرفی کرد. 

بر اساس این گزارش: ارغوان از اصناف و روسای باسابقه و توانمند و خوش فکر استان همدان می‌باشند که استاندار همدان با شناخت و بررسی سوابق و توانمندی‌های ایشان، وی را به عضویت اصلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی انتصاب کرده است. این گزارش می‌افزاید: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فرصتی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت به ویژه قوه مجریه (دولت) با بخش خصوصی است تا به رفع موانع کسب و کار و تسهیل فعالیت اقتصادی تلاش و به منطقی کردن اندازه دولت و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور کمک کند که نهاد گفتگوی دولت و بخش خصوصی در برخی از دیگر کشور‌های دنیا، متناسب با ساختار حقوقی کشورها، استفاده می‌شود و منشاء تحولات عمده‌ای برای بهبود محیط کسب و کار شده است که شورای گفتگو که در ادامه منطقی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز قانون ان تشکیل شده است، همسو با بخش اقتصادی سیاست‌های کلی برنامه پنجم ابلاغی مقام معظم رهبری است که در ماده ۷۵ قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفت.

شایان ذکر است: ماده ۷۵ تاکید دارد: به منظور تبادل نظر دولت و بخش‌های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها، بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم موثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهاد‌ها و راه کار‌های اجرایی مناسب به مراجع ذیربط، شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با مشخصات ذیل تشکیل می‌شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار