فرماندار کرمانشاه با اشاره به تمام الکترونیکی بودن انتخابات این دوره شورای شهر کرمانشاه، گفت: این امر هم موجب ارتقای سلامت انتخابات و هم تسریع در اعلام نتیجه انتخابات خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ 02 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،فضل‌الله رنجبر، در جمع مدیران تعدادی از خبرگزاری‌های استان، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی شورای شهر کرمانشاه، باید با کمک رسانه‌ها، مردم را با فرایند و نحوه رای‌دهی آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا، رنجبر افزود: به این منظور قرار است کلیپ‌های آموزشی توسط وزارت کشور تهیه شود که انتظار داریم رسانه‌ها این کلیپ‌ها را منتشر و به آموزش مردم بپردازند.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه داریم تا قبل از روز رای‌گیری، طی چند مرحله و در اماکن عمومی مردم را با فرایند رای گیری الکترونیکی آشنا کرده و مردم به صورت آزمایشی بتوانند رای بدهند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با تشریح نحوه برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: سلامت انتخابات در این شیوه بالاتر است و امکان رای تکراری و برخی سواستفاده‌های احتمالی دیگر گرفته می‌شود.

رنجبر افزایش سرعت در اعلام نتایج را از دیگر مزایای این شیوه اعلام کرد و افزود: البته شمارش آرای انتخابات شوراها پس از اتمام کار شمارش آرای ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

رنجبر در ادامه با اشاره به تحویل ۲۰۶۲ صندوق الکترونیکی برای برگزاری انتخابات به فرمانداری، عنوان کرد: در هر شعبه، بین دو تا چهار صندوق قرار خواهیم داد.

وی گفت: فرایند آموزش کاربران دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های الکترونیک آغاز شده و اعضای شعب اخذ رای و نمایندگان فرماندار هم این آموزش‌ها را خواهند دید.

رنجبر تعداد شعب اخذ رای شهرستان را ۷۲۱ شعبه اعلام کرد و گفت: در مجموع ۱۵ هزار نفر کار برگزاری انتخابات را در این شهرستان برعهده دارند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، بطور همزمان، ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار