آیت‌الله مکارم شیرازی:
اخیراً دموکراسی جدیدی به‌وجود آمده که از بیرون عده‌ای را تحریک می‌کنند تا حکومت داخل کشورها را ساقط کنند و این دروغ غربی‌ها درباره دموکراسی است. سران کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند، بدبخت و بیچاره کسانی هستند که دم از اسلام می‌زنند و آتش بیار این معرکه هستند و با دست خود کشورهای اسلامی را ویران کرده و خود را ذلیل می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 16 September 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: برخی از سران دول اسلامی می بینند که اسرائیل غاصب چه رفتاری با فلسطینی ها دارد، بازهم دست در دست آنها می گذارند و خود را در برابر صهیونیست ها ذلیل می کنند. 

وی از کشورهایی که در مقابل سران جور سر خم کرده و به نوکران حلقه به گوش مستکبران تبدیل شده اند، انتقاد کرد و افزود: دولت هایی که در مقابل آمریکا ذلیل شده اند، هر چه آنها می گویند باید عمل کنند، این بسیار برای یک جامعه اسلامی زشت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که می‌گویند طرفدار دموکراسی هستند، گفت: از بیرون کشور پول و آموزش می‌دهند تا حکومت یک کشور را از بین ببرند، به عنوان مثال در سوریه مردم با انتخابات حکومتی را تشکیل دادند ولی از ده‌ها کشور دنیا لشکر جمع کردند و می‌گویند این حکومت برود.

وی اظهار داشت: این رفتار غربی ها را می توان در کشورهای سوریه ، عراق و یمن مشاهده کرد که با جمع کردن مزدوران و حمله به این کشورها قصد ساقط کردن حکومت آنها را دارند. 

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین به حوادث عراق نیز اشاره کرد و افزود: دراین کشور نیز غربی ها داعش را با استفاده از افرادی نادان و بی اطلاع جمع کرده اند تا عراق را تجزیه کنند. 

وی با اشاره به وضعیت یمن اظهارداشت: ‌اخیراً در یمن هم از کشورهای عرب لشکر و مزدور جمع کردند و پول دادند تا یمن را در هم بکوبند و حکومت کنند به نام دموکراسی؛ اما آیا امروز دموکراسی‌ها باید از خارج وارد شود؟

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بدبخت و بیچاره کسانی هستند که دم از اسلام می‌زنند و آتش بیار این معرکه هستند و با دست خود کشورهای اسلامی را ویران کرده و خود را ذلیل می‌کنند.

وی گفت: انسان از مشاهده ویرانی ها که در کشورهای عراق ، یمن و سوریه بوجود آمده ، تاسف می خورد ، تاکی می توان این خرابی ها را آباد کرد ، این چه ویرانی هایی است که دراین کشورها انجام داده اید.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: البته به فضل الهی اینها موفق نخواهند شد و آبروی شان دیر یا زود در دنیا خواهد رفت، امیدواریم به عظمت و روزهای تاریخی این ماه دست اشرار و بدخواهان از تمام ممالک اسلامی قطع و کوتاه شود و مسلمانان بیدار و هوشیار شوند و تسلیم نقشه های شوم مستکبران نشوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار