مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، میزان تولید قارچ در استان را سالانه حدود سه هزار تن اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 27 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،منصور احمدی  ظرفیت اسمی واحدهای تولید قارچ استان را سالانه۵۳۰۳ تن عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون سالانه حدود سه هزار تن قارچ خوراکی در استان تولید می شود.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر همه واحدهای تولید قارچ استان فعال نیستند، گفت: در استان کرمانشاه ۱۰۰ واحد مجوز تولید قارچ خوراکی را اخذ کرده اند که از این تعداد هم اکنون ۷۵ واحد فعال بوده و مابقی غیرفعال هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، اضافه کرد:با توجه به اینکه در سنوات گذشته واحدهایی احداث و در حال حاضر راکدند، بیشترین تلاش ها را معطوف به راه اندازی واحدهای راکد کرده ایم تا از رسوب سرمایه جلوگیری شود.

به گفته‌ احمدی هم اکنون تعداد شاغلین دائم سالن های پرورش قارچ در استان ۳۰۱ نفر است که در صورت فعال شدن واحدهای راکد، ضمن افزایش میزان تولیدات استان، آمار اشتغال افراد مرتبط با تولید قارچ هم در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی سپس متوسط عملکرد واحدهای تولید قارچ خوراکی در استان را ۱۸ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و افزود: در اغلب شهرستانهای استان واحدهای تولید قارچ فعالند، با این حال بیشترین واحدهای پرورش قارچ استان در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه متمرکزند.

قارچ را از سبد مصرف حذف نکنید

احمدی در ادامه با بیان اینکه مصرف قارچ های پرورشی به هیچ عنوان خطرناک نیست، تصریح کرد: قارچ های پرورشی تولیدی در استان اکثرا از نوع دکمه ای بوده، ضمن اینکه تعداد محدودی واحد تولید قارچ صدفی هم داریم که مصرف آنها به هیچ عنوان خطری را متوجه سلامت مصرف‌کنندگان نمی‌کند.

وی اضافه کرد: تنها مصرف قارچ های خودرو می تواند به دلیل احتمال سمی بودن تهدیدکننده سلامت افراد باشد، لذا به خانواده‌ها توصیه می شود قارچ های پرورشی را از سبد مصرف خانوار خود حذف نکنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار