مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در دهه محرم امسال ۱۴ برنامه تلویزیونی با محوریت بقاع متبرکه از سیمای مرکز قم و شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۳ 21 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش از همان لحظه شهادت ایشان شروع شده و تا پایان جهان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز اهمیت ویژه ای به این آینه مذهبی داده و بر تداوم آن تاکید داشته‌اند.

وی عاشورا را تضمین کننده حیات اسلام دانست و افزود: آرمان‌های امام حسین (ع)همچون خونی در رگ‌های دین اسلام و امت اسلام جاری است، خونی که از آن به خون خدا یاد شده است و عامل بقای دین اسلام بوده و خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تقویت مباحث دینی و تعظیم شعائر مذهبی از جمله عزاداری برای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بوده‌ایم خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شرایط ویژه ای که ناشی از شیوع ویروس کروناست محدودیت‌هایی در همه زمینه‌های اجتماعی از جمله برگزاری سوگواری به مناسبت ایام محرم وجود دارد به همین دلیل اداره کل اوقاف استان قم در صدد است ضمن رعایت سنت‌های عزاداری، پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را هم به طور کامل رعایت کند.

وی تصریح کرد: هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی و متولی عزاداری با ستاد ملی مقابله با کرونا ایجاد شده و امکانات و شرایط لازم برای این منظور فراهم است.

اسکندری با اشاره به تدارک محیط‌های باز بقاع متبرکه استان قم برای برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم ابراز کرد: ضدعفونی مستمر اماکن مذهبی، توزیع ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از جمله پروتکل‌هایی هستند که به صورت جدی رعایت خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه امسال تبلیغات محیطی پررنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت عنوان کرد: سعی می‌کنیم با استفاده از تبلیغات محیطی و ظرفیت‌های رسانه‌ای، محدودیت‌های بوجود آمده را جبران کنیم ضمن اینکه برخی گروه‌های مردمی مرتبط با بقاع متبرکه نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در سه روز پایانی دهه اول محرم کاروان‌های سوگواری را با رعایت کامل موازین بهداشتی بارعایت کامل موازین بهداشتی در سطح شهر به راه بیندازند.

وی تصریح کرد: این کاروان‌ها به صورت کاملاً محدود شامل اتومبیل‌های سیاهپوش شده با سیستم‌های صوتی برای پخش سخنرانی و نوحه‌خوانی در اوقاتی از روز خواهند بود.

اسکندری با بیان اینکه اولویت تبلیغ در محرم امسال با استفاده از رسانه و فضای مجازی خواهد بود گفت: ۲۵ نفر از مبلغان متخصص اداره کل اوقاف استان قم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضوری جدی خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف استان قم خاطرنشان کرد: از تجربه ماه رمضان امسال نهایت بهره برداری را در محرم خواهیم داشت به طوری که برای تولید و پخش ۱۴ برنامه تلویزیونی در شب‌های محرم با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز قم و برخی شبکه‌های سراسری و ظرفیت بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار