کد خبر: ۸۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 04 September 2015

انزلی - ایرنا - موج شکن انزلی این نگاهبان قدیمی شهر از گزند موجهای خروشان در سیزدهمین روز شهریور میزبان جشنواره بزرگ ماهی گیری با شرکت قریب یکهزار ماهی گیر و حضور بیش از یکهزار علاقمند بود.
[موج شکن انزلی میزبان جشنواره ماهی گیری با شرکت قریب یکهزار ماهی گیر]

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان انزلی مرد و زن و بزرگ و کودک که زندگی شان پیوندی ناگسستنی با دریا و ماهی و صیادی دارد از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح با چوبهای ماهی گیری سنتی یا نوین خود کنار موج شکن قدیمی محبوبشان که به آن مل می گویند ایستادند و طعمه هایشان را در انتظار ماهی سر قلاب زدند و به دل سخاوتمند خزر انداختند .
خزر همان دریایی که زمانی مملو از ماهیان سپید و کفال و کولی و سوف و آزاد و فیل ماهیان خاویاری بود و از فراز پل می شد به آسانی رقص نقره فام آنها را درون آبها و جهش آنان از فراز توری سپید امواج را دید و اکنون اندوهناک از پلشتی هایی که به دل صبورش ریخته می شود شاهد کاهش و انقراض ماهیان و آبزیان است.
تعدادی از هنرمندان نیز بر سنگهای موج شکن تصاویری از قایق و درخت و خورشید و هر آنچه که دوست داشتند را نقش زدند .
در طول برگزاری این جشنواره گروه تولید پادکست رادیو انزلی برای اولین بار در بندرانزلی اجرای زنده داشت و مسابقات پیامکی جذابی با موضوع کدام ماهی در تالاب در حال انقراض است برگزار شد.
علاقمندان به عکاسی نیز سوژه های خود را در هر کنار و گوشه یافته و از آن تصویر می گرفتند.
فخرالسادات خاکپور بانوی عضو شورای شهر و از قهرمانان و مربیان ورزشی انزلی گفت : این جشنواره فرصتی بود برای دور هم جمع شدن خانواده ها و دوستان و قرابت هرچه بیشتر پدران و مادران و فرزندان در عصری که زندگی در دنیای مجازی جایگزین معاشرتها و صمیمیتهای انسانی شده است .
امین افقی رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان نیز که در محل برگزاری جشنواره حضور یافته بود برگزاری این جشنواره ها را اقدام اجتماعی و فرهنگی ارزشمندی عنوان و ابراز امیدواری کرد که شاهد اجرای بیشتر چنین برنامه هایی در شهر گردشگری انزلی باشیم .
سامانه خبری انزلی کلاب نیز که در برگزاری این جشنواره نقش فعالی داشت اجرای زنده رادیویی از جشنواره را ارائه کرد.
میلاد سلطانی آزاد و گروه فعالان محیط زیستی هستمت نیز در این بین به کار جمع آوری درهای پلاستیکی مشغول بودند.
این جشنواره به همت هیات ورزشهای همگانی انزلی با همکاری سامانه خبری انزلی کلاب ، شهرداری ، هیات نجات غریق گیلان ، هلال احمر انزلی ، اداره ورزش و جوانان انزلی برگزار شد.
در پایان مسابقه بهنام حسین پور که در مدت تعیین شده ماهی کپوری به وزن 780 گرم و اردک ماهی به وزن 550 گرم صید کرده بود اول شد و تندیس بلورین جشنواره و 300 هزار تومان جایزه نقدی دریافت کرد.
مهدی عطایی با گرفتن کپوری به وزن 760 گرم دوم شد و چوب ماهیگیری و 30 هزار تومان جایزه نقدی دریافت کرد.
قربان موسوی نیز با صید یک ماهی 600 گرمی چوب ماهیگیری و 30 هزار تومان جایزه نقدی گرفت.
همچنین صادقی از ماهی گیران شرکت کننده که یک سوف هشترخان از ماهیان در حال انقراض تالاب انزلی را صید و رهاسازی کرده بود از سوی ستاد برگزاری مورد تقدیر قرار گرفت .
رزا قانع 10 ساله کوچکترین ماهی گیر شرکت کننده که یک کپور 280 گرمی گرفته بود نیز جایزه ای دریافت کرد .
همچنین ساینا آتشین رکورد دار شنای آزاد در دریای خزر نیز در این مراسم تقدیر شد و از سوی هیات ورزشهای همگانی استان گیلان مبلغ دو میلیون ریال جایزه دریافت کرد .
برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری فرصت مناسبی برای رشد و ارتقاء فرهنگ و هنر صنعت گردشگری است که باید نهایت استفاده را از آن برای فرهنگسازی احترام به حقوق یکدیگر، حفاظت از محیط زیست و توسعه اجتماعی برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار