مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با معرفی برگزیدگان این رویداد بزرگ زیست محیطی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳ 28 February 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران،سورنا ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهور در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با اشاره به اینکه اشتباهات زیادی از دهه 50 تا 70، در زمینه محیط زیست داشته‌ایم افزود: در روزگاری محیط زیست را تغییر دادیم و گمان کردیم که اینگونه وضعیت معیشت مردم بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون زمان انتقام محیط زیست از ما به دلیل آن تغییرات فرا رسیده است و این انتقام بسیار دردناک خواهد بود، بنابراین دیگر نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همه امکاناتش برای تغییر رویه در رفتار با محیط زیست استفاده خواهد کرد.

ستاری اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند باید تلاش کنیم که راه حل مشکلات زیست محیطی را تبدیل به تجارت و اشتغال کنیم، ما در معاونت علمی و فناوری این آمادگی را داریم که از تکنولوژی‌های زیست محیطی حمایت کرده و تجهیزات مورد نیاز آنها را خریداری کرده و در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کنیم باید از بخش آسیب‌های موجود در اقتصاد این اقدامات را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید توجه کنیم که محیط زیست یکی از این آسیب‌هاست که لطمات پنهان و گسترده‌ای را به اقتصاد ایران وارد می‌کند افزود: استفاده از فناوری‌های نوین و تجارت این فناوری‌ها در زمینه حفاظت محیط زیست بسیار موثر است و برای بخش‌های مختلف از جمله صنعت صرفه اقتصادی را به دنبال دارد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در نمایشگاه امسال شاهد حضور پرشور نهادهای مردمی بودیم که نگرانی‌ها و سوالات خود را در ارتباط با مشکلات زیست محیطی بیان کردند همچنین کارگاه‌ها و مناظره‌های پرشوری نیز در نمایشگاه برگزار شد.

وی با بیان اینکه تعامل سازمان حفاظت از محیط زیست با مجلس شورای اسلامی بسیار خوب است ادامه داد: اگر صدای متفاوتی از مجلس به گوش می‌رسد نباید این گونه تلقی شود که کلیت مجلس رویکرد غیرعلمی یا غیرکار‌شناسی به محیط زیست دارد ، البته مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با تلاش و تعامل خوب با مجلس این مشکلات را حل کنیم.

ابتکار در پایان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سازمانی توانمند همواره در کنار مردم و دولت باشد تا بتوانیم از محیط زیست و طبیعتی سالم بهره‌مند شویم.

در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، برگزیدگان این نمایشگاه در 4 بخش تشکل‌های زیست محیطی، واحدهای صنعتی، ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند.


گفتنی است اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست به همراه صنایع استان حدود 3500 متر مربع از فضای نمایشگاه را بخود اختصاص داده بودند و غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به همراه بخشی از صنایع استان در سالن یکپارچه استان تهران حضور داشتند.

این گزارش می افزاید: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش ادارات کل استان‌ها در کنار استانهای اصفهان، البرز، لرستان و هرمزگان عنوان اداره کل برگزیده را به خود اختصاص داده  و در بخش تشکل‌های زیست محیطی، انجمن طرح سرزمین استان تهران ، در بخش واحدهای صنعتی، صنایع شیر ایران(پگاه) و خودروسازی سایپا و ایران خودرو برگزیده و تندیس و لوح تقدیر برگزیدگان بخش دستگاه‌های اجرایی نیز به شرکت آب و فاضلاب تهران تعلق گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار