امام جمعه شهرستان نکا با اشاره به اینکه اصلاح امورات بانکی در کشور امری اساسی است، گفت: پرداخت تسهیلات مسکن با سود بالا مغایر بانکداری اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 01 September 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم  حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی به مناسبت هفته بانکداری اسلامی اظهار داشت: اصلاح یک بنای اساسی مورد نظر و مطلوب انسان، مشکل‌تر از ساخت اولیه بنا است.
وی افزود: داستان‌ بانک‌های ما این است که بانک‌ها بر اساس یک نظام اسلامی مدنی بنیان‌گذاری شدند و اصلاح اینها  مشکل دارد و باید در زمینه  اصلاح بانک‌ها کار شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نکا گفت: عملا می‌بینیم که بانک‌ها سود می‌دهند و سود می‌گیرند و در روند دریافت و پرداخت وام  ‌فرمی را به گیرندگان وام می‌دهند که هیچگاه هیچ مشتری آن را نخوانده و بدون مطالعه، آن را امضا می‌کند.
امام جمعه نکا بیان داشت: تسهیلاتی مانند وام خرید مسکن و خرید خودرو با بهره‌های بالا بوده که اسلام آن را ممنوع کرده و مغایر بانکداری اسلامی است.
وی افزود: در کشورهای دیگر سود بانکی آنها 3 تا 4 درصد بوده اما در کشور اسلامی ما سودها بسیار بالا و نامتعارف است.
لائینی افزود: این قانون‌ها باید اصلاح شود به گونه ای که نظام اسلامی غیر ربوی در جامعه حاکم باشد.
وی گفت: متاسفانه بانک‌ها دوست دارند پول و سرمایه‌ها به جای استفاده در آبادانی در بانک‌ها ذخیره و سپرده شوند.
امام جمعه نکا بیان کرد: سرمایه‌گذارانی که نیت خیر دارند؛ پی از سپری کردن هفت خوان رستم در بانک‌ها قرار می‌گیرند که مدیران بانک‌ها نیز با قوانین خود مشکلات دیگری را برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌کنند.
وی افزود: بانک باید کدام خلا را در جامعه پر کند باید متخصصان اقتصادی وفقه بنشینند و با همفکری طرحی نوین را برای بانکداری اسلامی بدون ربا در جامعه تدوین کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار