چند روز گذشته، فضای اقتصادی کشور به واسطه بورسی شدن "شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی" یا همان شستا، شرایط پرنشاطی را سپری کرد، طبق آمار، ثبت نام در "سجام" رکورد شکست و تلاش برای سهیم شدن در اداره و سود شستا تکاپوی اقتصادی کشور را افزایش داد.
کد خبر: ۸۳۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 16 April 2020

بورسی شدن شستا در حالی اتفاق افتاد که بسیاری آن را غیرممکن و ناشدنی می دانستند ولی عزم جدی دولت روحانی این غیرممکن را ممکن کرد تا مشخص شود سیاست دولت در واگذاری بنگاه ها و واحدهای اقتصادی دولتی جدی و خدشه ناپذیر است.

تلاش ها برای واگذاری شستا از اسفندماه ۹۷ شروع شد، دقیقا همان زمان که تلاش برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد کلید خورد، حالا پس از ۱۴ ماه بورسی شدن شستا انجام شده و بورسی شدن استقلال و پرسپولیس هم در مراحل پایانی قرار دارد. در واقع شستا نشان داد نه تنها بورسی شدن شرکت های دولتی امکانپذیر است بلکه عزم جدی در دولت برای این واگذاری ها وجود دارد به همین دلیل هم بود که سال ۹۸ وزیر ورزش و جوانان، سازمان خصوصی سازی و مدیران باشگاه های استقلال و پرسپولیس انرژی زیادی برای طی کردن مراحل بورسی شدن صرف کردند تا بالاخره بسیاری از مشکلات پیش رو حل شده و باقیمانده این مشکلات هم تا ماه آخر تابستان به پایان رسد و در شهریور ماه عرضه اولیه سهام دو باشگاه مهم و پرطرفدار کشور انجام شود.

شستا در چند روز گذشته به بورس رونق چندباره بخشید، حالا تصور کنید بورسی شدن دوباشگاه استقلال و پرسپولیس با بیش از ۵۰ میلیون طرفدار چه طوفانی به پا می کند و چه میزان سرمایه را به سمت بورس روانه می کند. وقوع این طوفان خیلی دور نیست و امسال به نیمه نمی رسد مگر با وقوع طوفان طرفداران پرشمار آبی و قرمز.

 

برنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار