امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دولت یازدهم با مشکلات و چالش های داخلی و خارجی زیادی مواجه است و تضعیف آن از سوی گروه ها و احزاب مختلف کار درستی نیست.
کد خبر: ۸۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 21 August 2015

 به گزارش تابناک ایلام، آیت الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام، با اشاره به روز جهانی مسجد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از مسجد آغاز شده است و امام خمینی (ره) نیز با سخنرانی در مسجد اعظم قم مبارزه علیه رژیم پهلوی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مسجد در دوران هشت سال دفاع مقدس محل تمامی برنامه‌های مردمی و برنامه‌های اعزامی بوده است، افزود: مسجد در نظام اسلامی و تعالیم دین مقدس اسلام جایگاه والایی دارد.

امام جمعه ایلامبه لزوم حمایت وپشتیبانی از دولت اشاره کرد وافزود: دولت، ملت و رهبری از هم منفک و جدا نیستند و هیچ کسی نباید با هر سلیقه و گرایشی حزبی به دولت ضربه بزند.
وی افزود: مردم ولایی و مومن ایلام نباید خواسته یا ناخواسته افرادی کوته فکر و بی بصیرت را به استان دعوت کنند که هم حامی سران فتنه 88 هستند و هم از خط امام و رهبری فاصله زیادی گرفته اند.
خطیب جمعه ایلام ادامه داد: در طول 36 سال گذشته دولت هایی روی کار آمده در ایران مردمی ترین دولت ها در بین همه کشورهای دنیا بوده اند و این خصوصیت مردمی بودن دولت، تنها به ایران اسلامی منحصر می شود.
وی به سالروز واقعه کوتای 28 مرداد سال 32 و سقوط دولت مصدق و تشابه این کودتا با فتنه 88 اشاره کرد و گفت: این واقعه در تاریخ ایران ثبت شده است.
به گفته لطفی، در این حادثه عده ای روشنفکر بی بصیرت غرب زده بر علیه دولت قانونی وقت ایستادند که البته جدایی دکتر مصدق از آیت الله کاشانی رهبری آن زمان و عامه مردم موجب سرنگونی دولت شد اما در فتنه 88 مردم و رهبری و دولت قانونی و منتخب مردمی در یک خط بودند و همین اتحاد باعث شد توطئه سران فتنه و حامیان آنها شکست بخورد.
وی همچنین با اشاره به 31 مرداد روز ملی صنعت دفاعی اظهار کرد: ایران در زمینه صنعت دفاعی و موشکی و نیروهای مسلح، قدرتمند ترین کشور در منطقه محسوب می شود و اگر دشمنان ایران جرات تجاوز و حمله به ایران را ندارند به خاطر آگاهی و اشراف آنها به توان نظامی بالای کشور است و این صنعت یکی از مولفه های مهم پیشرفت و امنیت ایران اسلامی است.
وی به روز جهانی مسجد نیز اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 40 سال از واقعه تعدی رژیم غاصب اسراییل در آتش زدن مسجد الاقصی می گذرد تا سالروز این اقدام وحشیانه 31 مرداد بنام روز جهانی مسجد نام گذاری شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: مسجد کانون اتحاد، برادری، همدلی بین اقشار مختلف جامعه و محلی برای عبادت خداوند است.
لطفی افزود: در طول حیات دین مبین اسلام و در مواقع حساس بویژه هنگام حمله دشمنان و حتی در زمان جنگ تحمیلی مسجد محلی برای بسیج عمومی مردم بوده و اکنون نیز مساجد و نمازهای جماعت و جمعه نشان دهنده قدرت و اقتدار جامعه اسلامی هستند.
وی به در پیش بودن هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: این هفته فرصتی مناسب برای ارایه گزارش عملکرد از سوی دستگاه های مختلف دولتی به مردم است تا جامعه از خدمات انجام گرفته از سوی دولتمردان و خدمتگذاران انقلاب و نظام آگاهی یابند.
امام جمعه ایلام در پایان از شرکت آب و فاضلاب استان خواست در توزیع عادلانه آب دقت نظر بیشتری داشته باشند چرا که هم اکنون برخی نقاط استان در 24 ساعت شبانه روز از نعمت آب برخوردارند و برخی نقاط آب بصورت ساعتی است و البته مردم نیز باید الگوی مصرف را رعایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار