قاری نروژی در حاشیه تشرف به حرم رضوی:
یک قاری نروژی گفت:حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) سرشار از حس معنویت و امنیت روحی و روانی است و روحانیت موجود در آن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹ 24 January 2015

به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید فرید اورزگانی از کشور نروژ که به منظور برگزاری سی ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان، به کشور ایران و شهر مشهد سفر کرده در تشرف خود به حرم ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: حرم امام رضا(ع) حرم امن الهی است و احساسی که من در این بارگاه دارم وصف نشدنی و غیر قابل توصیف است و این حس آرامش را که بر فضای بارگاه حضرت امام رضا (ع) حاکم است در هیچ جای دنیا حس نکردم.

این قاری نروژی عنوان کرد: زیارت یعنی عاشقی در حرم دوست، همه ما مسلمانان، امام رضا(ع) را به عنوان امام رئوف می‌شناسیم و زیارت ایشان، راه دور و نزدیک نمی‌شناسد زیرا زمانی که عاشق باشی حتی در دورترین نقطه جهان هم دلت به آقا نزدیک است.

مسئول فرهنگی مراکز اسلامی در کشور نروژ، که برای دومین بار به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: در کشور ایران روابط، بسیار دوستانه و صمیمی است که این ویژگی را هیچ کجای دنیا نمی توان یافت.

وی درباره آغاز فعالیت قرآنی خود و این که چگونه در این مسیر قرار گرفته است، افزود: در کشور نروژ با وجود اینکه مسلمانان آن اندک هستند، اما مراکز اسلامی فعال هستند و درباره قرآن و دین مبین اسلام تحقیقات و مطالعاتی دارند به گونه‌ای که در همین مراکز، چند نفر نیز به این دین آسمانی ره یافته‌اند و مسلمان شده‌اند.

اورزگانی همچنین افزود: به دلیل اینکه پدر و مادرم مسلمان هستند، با قرآن نیز آشنا و انس گرفتم، قرائت قرآن را از 15 سالگی آموختم و تا کنون در این زمینه فعالیت می‌کنم و به برکت این کتاب آسمانی، پیشرفت ها و موفقیت‌های زیادی در زندگی کسب کرده‌ام.

این جوان مسلمان نروژی، سطح مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور ایران را که در برج میلاد تهران برگزار شد، بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: ایران در بین 50 کشور شرکت کننده در این مسابقات، در رشته‌های قرائت و حفظ رتبه نخست و دوم را کسب کرد که این در خور توجه است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی سایت «رضوی .تی. وی» و ارتباط اینترنتی با مردم جهان، را گامی موثر برای آشنایی افراد و علاقه‌مندان به معارف رضوی دانست و افزود: این سایت که به همت آستان قدس رضوی راه اندازی شده است، توانسته دسترسی زنده و آسان مردم سراسر دنیا به تصاویر اماکن متبرکه رضوی و ارتباط اینترنتی را فراهم سازد که این مسئله بسیار تاثیر گذار و تنها پل ارتباطی ما با این آستان مقدس است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار