فتح الله حقیقی مطرح کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: یکی از پیامدهای موضوع هسته ای ایران که با راهبری های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولتی که برآمده ازملت بود با پیگیری فرزندان دیپلماسی اتفاق افتاد غالب شدن عقلانیت و تدبیر بر افراط است.
کد خبر: ۷۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 19 August 2015
فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر افزود: امروز جشنواره امام رضا (ع) از مرزهای جمهوری اسلامی خارج شده و به دیگر کشورها رسیده است که باید از این فرصت طلایی با عقلانیت و تدبیر استفاده کرد.

وی اضافه کرد: درشرایطی که دشمن تمام بضاعت خود را برای مقابله با برنامه های نظام جمهوری اسلامی به کار برده است جشنواره های رضوی به عنوان یک نقطه امید و ظرفیت بزرگ می تواند در مسیر خنثی سازی این سیاست های دشمن گام بردارد.

وی بیان کرد: یکی از پیامدهای موضوع هسته ای ایران که با راهبری های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولتی که برآمده ازملت بود با پیگیری فرزندان دیپلماسی اتفاق افتاد غالب شدن عقلانیت و تدبیر بر افراط است.

حقیقی با بیان این که صهیونیست ها به دنبال افراطی گری هستند، گفت: در جریان توافق هسته ای به دنیا ثابت شد که عقلانیت و تدبیر جمهوری اسلامی بر افراط صهیونیزم غلبه کرده است.
وی با اشاره به حضور عاشقانه مردم و بدون دخالت حکومت در آیینهای عاشورا افزود: باید تلاش کنیم جشنواره های رضوی به شکل مردمی برگزار و تنها محدود به دهه کرامت نباشند بلکه در زندگی مردم جاری و ساری شوند.

حقیقی یادآور شد: برنامه ریزان و اعضای جشنواره رضوی با برنامه ریزی، استفاده از تجربه ها و فناوری های نوین و کاربردی به صورت عملی منویات و سیره ائمه بویژه امام رضا (ع) را در زندگی مردم و جوانان جاری کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری دهه کرامت در کشورهای مختلف باعث تحکیم مبانی اسلام و سیره عملی امام رضا، وحدت و وفاق و اتحاد می شود.

یکی از خدام رضوی اعزامی به استان بوشهر نیز در دهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی گفت: جشن های زیرسایه خورشید با هدف آشنایی شیعیان با امام رضا (ع) و ایجاد ارتباط قلبی با امام معصوم است.

امین ضیایی با اشاره به آوردن پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در جشن های زیر سایه خورشید افزود: مهمترین پیام این پرچم هدایت است.

وی اضافه کرد: دهه کرامت و جشن های زیر سایه خورشید از ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) آغاز و تا ولادت امام رضا (ع) با همت آستان قدس رضوی و تشکل های مردمی برگزار می شود.

ضیایی اظهارکرد: امسال هشتمین سال برگزاری جشن های زیر سایه خورشید درکشور است و همزمان این جشن ها در 22 کشور در جهان برگزار و پرچم امام رضا (ع) به اهتزار درمی آید.

وی یادآور شد: با توجه به این که برخی از مردم در چنین روزهای مبارکی دلشان می خواهد در آستان مقدس امام رضا (ع) باشند ولی امکان حضور ندارند تلاش می شود در قالب جشن های زیر سایر خورشید و حضور خادمان حرم رضوی به همراه پرچم این آستان مبارک در 250 شهر کشور شرایط زیارت برای این افراد فراهم شود.

ضیایی گفت: با برگزاری جشن های زیرسایه خورشید ثابت می شود صحن و سرای امام رضا (ع) تنها مشهد مقدس نیست بلکه تمام عالم است و همه مردم و شیعیان می توانند دراقصی نقاط کشور و عالم به آن حضرت عرض ارادت داشته باشند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار